رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک از اول تا پنجم آبان ماه در شیراز خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مصطفی مشفقیان با اشاره به اینکه جشنواره شهروند کودک همزمان با اول آبان ماه […]

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک از اول تا پنجم آبان ماه در شیراز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مصطفی مشفقیان با اشاره به اینکه جشنواره شهروند کودک همزمان با اول آبان ماه در شیراز برگزار خواهد شد گفت: از جمله اهدافی که برای این جشنواره ملی در نظر گرفته شده است آموزش فرهنگ شهروندی به کودکان بوده تا این افراد به عنوان آینده سازان جامعه با موضوع فرهنگ شهروندی در تمام شاخص‌های اجتماعی آشنا و این قوانین به آنان آموزش داده شود.
به گفته وی سبک زندگی ایرانی اسلامی، تفکیک پسماند و سایر شاخص‌های عمومی و اجتماعی از دیگر مواردی است که این جشنواره به دنبال دستیابی به آن است.
مشفقیان ادامه داد: این جشنواره قرار نیست در سالن‌های نمایشی سطح شهر به نمایش گذارده شود بلکه این نمایش در خیابان‌های شهر شیراز اجرا می‌شود.

محمد زنده دل رئیس اداره فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی هنری اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم گفت: این جشنواره ملی قرار است در پنج خیابان و مرکز جمعیتی شیراز برگزار شود.

وی افزود: محل‌های تعیین شده برای این جشنواره شامل ارگ کریمخانی، گذر حافظیه، بوستان ایرانی، پیاده راه سلامت شاهد و باغ هنر‌های اسلامی اجرایی خواهد شد.
وی افزود: پس از انتشار فراخوان این جشنواره ١٢٠ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در مجموع ٢٠ اثر به مرحله اجرا رسیدند.

او ادامه داد: از میان آثار پذیرفته شده ۴ اثر مربوط به استان و ١۶ اثر مربوط به سایر نقاط کشور است.

جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک شیراز از اول آبان ماه تا پنج آبان ماه از ساعت ١۵ و ٣٠ دقیقه تا ١٨ و ٣٠ دقیقه برگزار می‌شود.