توسعه و پیشرفت استان کردستان بدون درنظر گرفتن ضوابط زیست محیطی اشتباه است مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان در چهاردهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۱ استان تصریح کرد: توسعه و پیشرفت استان باید پایدار و با درنظر گرفتن ارزیابی های زیست محیطی انجام شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی […]

توسعه و پیشرفت استان کردستان بدون درنظر گرفتن ضوابط زیست محیطی اشتباه است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان در چهاردهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۱ استان تصریح کرد: توسعه و پیشرفت استان باید پایدار و با درنظر گرفتن ارزیابی های زیست محیطی انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی در این جلسه که با حضورمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای مدعو برگزار شد؛ اظهار کرد: مهمترین رویکرد کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک، حرکت به سمت ایجاد صنایع، طرح و پروژه هایست که در راستای توسعه پایدار باشد.
وی بر ایجاد تعادل بین حل مسایل و مشکلات زیست محیطی و درخواست تولید کنندگان در اجرای فعالیت های مشروط به رعایت ضوابط زیست محیطی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: طبق قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.
کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان نیز اضافه کرد: تسهیل شرایط و همراهی با سرمایه گذاران در جریان اخذ مجوزها و استعلامات با استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت های قانونی و ایجاد توسعه ای در خور نام استان کردستان از مهمترین اهداف است که با ارزیابی های زیست محیطی همراه و همسو باشد.
در این جلسه ۵ فقره طرح متقاضیان در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی از شهرستان های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت .