منابع لبنانی اعلام کردند که نخست وزیر پیشبرد امور این کشور به همراه فرمانده ارتش لبنان هم اکنون نشستی در مقر نیروهای یونیفل برگزار کرده اند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،منابع لبنانی اعلام کردند که «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان و «جوزف عون» فرمانده ارتش این کشور به مقر نیروهای یونیفل در […]

منابع لبنانی اعلام کردند که نخست وزیر پیشبرد امور این کشور به همراه فرمانده ارتش لبنان هم اکنون نشستی در مقر نیروهای یونیفل برگزار کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،منابع لبنانی اعلام کردند که «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان و «جوزف عون» فرمانده ارتش این کشور به مقر نیروهای یونیفل در «ناقوره» وارد شده و هم اکنون نشستی با ژنرال «آرولد لازارو» دارند.

این در حالی است وزارت دفاع ایرلند روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که یک نظامی این کشور در ماموریت صلح‌بانی سازمان ملل کشته شد.

به گفته این وزارتخانه، کاروانی متشکل از دو خودروی زرهی حامل هشت عضو یونیفل (نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) در حال حرکت به سمت بیروت مورد شلیک سلاح‌های سبک قرار گرفت.بنا بر اعلام وزارت دفاع ایرلند، یکی دیگر از اعضای یونیفل در نتیجه این حمله به شدت زخمی شده و در وضعیت وخیمی قرار دارد و دو سرباز دیگر نیز زخمی شده و به دلیل جراحات جزئی تحت درمان هستند.

هنوز مقام‌های لبنان، ایرلند و سازمان ملل درباره اینکه چه فرد یا گروهی عامل حمله به کاروان نیروهای حافظ صلح یونیفل بودند، توضیحات بیشتری ارائه نکرده‌اند.

پیش از این، منابع محلی لبنانی از وقوع درگیری بین مردم شهرک «العقابیه» در جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) خبر داده و خاطرنشان کرده بودند که نیروهای سازمان ملل به طور غیر معمول وارد روستای العقابیه شدند که با اعتراض مردم این شهرک مواجه و به درگیری بین دو طرف منجر شد.