معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان: ۵ هزار و ۵۰۰ طرح بهداشتی درمانی در دست ساخت است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، بهروز رحیمی در حاشیه بهره برداری مرکز خدمات جامع سلامت شهر هچیرود از توابع شهرستان چالوس، با بیان اینکه وزارت بهداشت […]

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان: ۵ هزار و ۵۰۰ طرح بهداشتی درمانی در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، بهروز رحیمی در حاشیه بهره برداری مرکز خدمات جامع سلامت شهر هچیرود از توابع شهرستان چالوس، با بیان اینکه وزارت بهداشت در کل کشور ۵ هزار و ۵۰۰ طرح بهداشتی درمانی در دست ساخت دارد گفت: مجموع مساحت این طرح ها حدود ۱۲ میلیون مترمربع با بیش از ۴۸ هزار و ۵۰۰ تخت درمانی و ۴ هزار و ۶۰۰ طرح بهداشتی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان با اشاره به بهره برداری هزار و ۱۰۷ طرح بهداشتی درمانی در کشور از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون افزود: از این تعداد ۸۳۲ طرح بهداشتی به بهره‌برداری رسید.

 رحیمی گفت: امسال با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه ارتقای نظام زیرساخت شبکه بهداشت، اتمام حداقل دو هزار طرح بهداشتی با اولویت مناطق محروم، مرزی، روستا‌ها و مناطق کمتر برخوردار در دستورکار بوده که حضور خیران می‌تواند رنگ و نقش خیلی زیباتری در این طرح ها داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان به اجرای طرح پزشک خانواده هم اکنون در استان‌های مازندران و فارس افزود: کمتر از یک ماه آینده، طرح پزشک خانواده کشور نیز به مجلس ارائه خواهد شد، تا بتوانیم وضعیت بهداشت و درمان ساختارمندتر و و منظم‌تری انجام دهیم. همچنین این طرح نیاز به اصلاحات و مراقبت بیشتری به ویژه در تأمین منابع مالی و نگهداری سرمایه انسانی دارد