همزمان با دومین روز از گرامیداشت دهه فجر، ۲ طرح آموزشی و صنعتی در سنندج با حضور استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اولین طرحی که روز چهارشنبه با حضور اسماعیل زارعی کوشا مورد بهره‌برداری قرار گرفت، پروژه مقاوم سازی هنرستان ۱۱ کلاسه تندرستی پسران سنندج بود […]

همزمان با دومین روز از گرامیداشت دهه فجر، ۲ طرح آموزشی و صنعتی در سنندج با حضور استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اولین طرحی که روز چهارشنبه با حضور اسماعیل زارعی کوشا مورد بهره‌برداری قرار گرفت، پروژه مقاوم سازی هنرستان ۱۱ کلاسه تندرستی پسران سنندج بود که به همت اداره نوسازی مدارس، اجرا شده است.

برای مقاوم سازی این طرح، ۳۰ میلیارد ریال هزینه و از محل اعتبارات ملی تامین شده است. امروز همزمان به صورت نمادین ۱۷ پروژه آموزشی با ۶۵ کلاس درس و اعتباری بیش از ۱۴۱ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال در کردستان به بهره‌برداری رسید.
استاندار کردستان در آیین افتتاح این پروژه با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسوولان، وجود مدارس غیرایمن بوده و نیازمند مقاوم سازی است، افزود: از جمله مزیت‌های خوب مقاوم سازی مدارس این است که با صرف یک سوم هزینه ساخت طرح آموزشی، می‌توان اقدام به نوسازی کرد و نگرانی‌های موجود را برطرف کرد.
زارعی کوشا بر ضرورت مقاوم سازی مدارس غیرایمن تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم در کنار کار ساخت و احداث مدارس، مسیر مقاوم سازی را پیگیری کنیم.

امروز همچنین کارخانه فرآوری زیتون “کرم زاده” در شهرک صنعتی شماره یک سنندج افتتاح شد. این کارخانه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال فرآیند ساخت آن از سال ۹۸ شروع شده و به صورت مستقیم برای ۳۰ نفر ایجاد شغل شده است.
ظرفیت فرآوری این واحد تولیدی ۵۵۰ تن در سال است و️ محصولات این کارخانه جدا از استانهای کشور به خارج از کشور هم صادر می شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان