دادستانی کل عراق در حکمی دستور جلب «سلوان مومیکا» عامل اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را صادر کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دادستانی کل عراق امروز (پنج‌شنبه) در نامه‌ای به اداره پلیس عربی و بین‌المللی وزارت کشور عراق خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن «سلوان مومیکا» عامل قرآن سوزی در […]

دادستانی کل عراق در حکمی دستور جلب «سلوان مومیکا» عامل اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دادستانی کل عراق امروز (پنج‌شنبه) در نامه‌ای به اداره پلیس عربی و بین‌المللی وزارت کشور عراق خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن «سلوان مومیکا» عامل قرآن سوزی در سوئد شد.

به نوشته وبگاه السیاسه نیوز، این حکم در شعبه سوم دادگاه تحقیقات الکرخ صادر شده است.

سلوان مومیکا (۳۷ ساله و عراقی‌الاصل) روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن) در مرکز استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، صفحاتی از قرآن را پاره کرد و آتش زد. هم‌زمان دوست او که در کنارش بود، با بلندگو صحبت می‌کرد و فیلم می‌گرفت. این گستاخی که با تأیید و حمایت دولت سوئد انجام شد خشم جهان اسلام را برانگیخت.

در همین ارتباط «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق در تاریخ ۲۹ ژوئن با استناد به مفاد ماده ۱۴ قانون مجازات این کشور، مجوز اقدام قانونی علیه هتاک به قرآن کریم در سوئد را صادر کرد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه این کشور نیز از مقامات سوئد خواسته است فرد هتاک به قرآن کریم را به این کشور تحویل دهند. او در سخنانی گفته بود: «فردی که به قرآن کریم اهانت کرد، تبعه عراق است و ما از مقامات سوئد می‌خواهیم که وی را تحویل دولت عراق دهند تا بر اساس قانون عراق محاکمه شود».

در هشتم تیر گذشته نیز صدها معترض عراقی به سفارتخانه سوئد حمله کرده و شیشه‌های این ساختمان را شکستند.