یک گزارش مشترک از سوی شرکت مایکروسافت و آزمایشگاه «ستیزین لاب» نشان می دهد که رژیم صهیونیستی از یک برنامه هک و جاسوسی از تلفن همراه علیه روزنامه نگاران، فعالان سیاسی و حقوق بشری در کشورهای مختلف استفاده می‌کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری سمانیوز روز پنجشنبه نوشت: این برنامه شامل ابزارهای جاسوسی […]

یک گزارش مشترک از سوی شرکت مایکروسافت و آزمایشگاه «ستیزین لاب» نشان می دهد که رژیم صهیونیستی از یک برنامه هک و جاسوسی از تلفن همراه علیه روزنامه نگاران، فعالان سیاسی و حقوق بشری در کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری سمانیوز روز پنجشنبه نوشت: این برنامه شامل ابزارهای جاسوسی و دزدی الکترونیک اطلاعات است که توسط یک شرکت اسرائیلی به این منظور ساخته شده و علیه فعالان رسانه ای و سیاسی دست کم در ۱۰ کشور به کار گرفته شده است.

آزمایشگاه سیتزین لاب در گزارش خود تاکید کرده است که موفق شده تعدادی از قربانیان فعال در حوزه جامعه مدنی را شناسایی کند که تلفن همراه آنها از نوع آیفون با یک برنامه رصد ساخته از سوی شرکت «کوا دریم» (QuaDream) هک شده است.

این شرکت رقیب کمتر شناخته شده ای از شرکت «ان اس او» است که به طور تخصصی در حوزه برنامه های تجسس فعالیت می کند و آمریکا آن را در لیست سیاه خود قرار داده چرا که معتقد است این شرکت به دزدی الکترونیک از فعالان حقوق بشری و مخالفان نظام های استبدادی در جهان دست می زند.

کوا دریم، یکی از چندین شرکت سایبری تهاجمی است که خارج از اسرائیل فعالیت می کند و در حال توسعه ابزارهای هک آیفون علیه کارکنان دولتی کشورهاست.

بر اساس گزارش این آزمایشگاه امنیت سایبری، ردیابی سرورهای مورد استفاده کوا دریم به کارگیری این بدافزار در بلغارستان، جمهوری چک، مجارستان، غنا، رژیم صهیونیستی، مکزیک، رومانی، سنگاپور، امارات و ازبکستان را نشان می دهد.