توصیه های رئیس پلیس آگاهی درخصوص پیشگیری ازسرقت وسایل نقلیه رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص پیشگیری از سرقت موتورسیکلت و خودرو نکاتی را به شهروندان یادآورشدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ “عبدالله فاتحی” اظهار داشت: موبایل، اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء با ارزش و قیمتی […]

توصیه های رئیس پلیس آگاهی درخصوص پیشگیری ازسرقت وسایل نقلیه

رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص پیشگیری از سرقت موتورسیکلت و خودرو نکاتی را به شهروندان یادآورشدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ “عبدالله فاتحی” اظهار داشت: موبایل، اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء با ارزش و قیمتی را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهید.

وی افزود: شهروندان اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر و سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شیشه ها اطمینان حاصل کنند.
وی با بیان اینکه رعایت نکردن اصول ایمنی از سوی کارخانجات تولید کننده‌ی آن نیز در سهولت سرقت موتورسیکلت تأثیر بسزایی دارد تصریح کرد: قطعات موتورها به راحتی اوراق شده و در بازار فروش قطعات دسته دوم و سرقتی به فروش می‌رسد.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: با این حال نکته‌ی قابل تأمل در سرقت موتورسیکلت این است که بیش از ۸۰ درصد سرقت‌ها به دلیل غفلت مال باختگان اتفاق می‌افتد، چرا که این غفلت و ناآگاهی نسبت به موارد ایمنی است که زمینه‌ی سوء‌‌‌استفاده سارقان را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در پایان خاطر نشان کرد: پارک کردن موتورسیکلت‌ها در معابر عمومی، خود بستر ارتکاب سرقت را فراهم می‌کند و افراد سودجو و فرصت طلب نیز که شاید انگیزه‌ی ارتکاب سرقت را از قبل نداشته باشند، با مشاهده‌ی آن وسوسه شده و دست به سرقت می‌زنند.