اعلام برنامه مسابقات روز دوم مرحله نهایی/ ۶ تکواندوکار ایرانی روی شیاپ‌چانگ می‌روند روز دوم مرحله نهایی تورنمنت تکواندو گرنداسلم ۲۰۲۳ چین فردا پیگیری می‌شود و نمایندگان ایران در اوزان مختلف با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت. به گزارش خبرنگار ایمنا، در نخستین روز از دور نهایی رقابت‌های تکواندو گرند اسم چین که یکی از […]

اعلام برنامه مسابقات روز دوم مرحله نهایی/ ۶ تکواندوکار ایرانی روی شیاپ‌چانگ می‌روند

روز دوم مرحله نهایی تورنمنت تکواندو گرنداسلم ۲۰۲۳ چین فردا پیگیری می‌شود و نمایندگان ایران در اوزان مختلف با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نخستین روز از دور نهایی رقابت‌های تکواندو گرند اسم چین که یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک پاریس محسوب می‌شود امروز آغاز گردید و کاروان ایران صاحب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز شد. در ادامه این رقابت‌ها که در شهر ووشی جریان دارد فردا دوشنبه چهاردهم فروردین‌ماه مسابقات اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم بانوان و اوزان ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان برگزار می‌شود که تیم کشورمان شش نماینده دارد.

در وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان که ۱۲ تکواندوکار حضور دارند، ناهید کیانی دور نخست استراحت دارد و سپس به مصاف برنده مبارزه کره جنوبی و چین تایپه می‌رود. تینا مدانلو دیگر نماینده ایران در این وزن در قسمت بالای جدول ابتدا با قرعه استراحت مواجه شده و سپس به مصاف یکی از تکواندوکاران کره جنوبی یا لهستان می‌رود. در سمت جدول جدول مدانلو «زونگشی لو» نفر اول جهان در رنکینگ قرار گرفته است.

در وزن ۵۸- کیلوگرم مردان، ۱۰ تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت که مهدی حاج موسایی تنها نماینده ایران در این وزن، در اولین دیدار خود باید با «محمد خلیل جندوبی» دارنده نشان نقره المپیک، برنز جهان و رنکینگ دوم دنیا مبارزه می‌کند. ‏‬وی در صورت برتری باید با برنده دیدار چین و کره جنوبی برای رسیدن به دیدار نهایی مبارزه کند.

سه نماینده ایران به همراه ۹ تکواندوکار دیگر در وزن ۸۰- کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت. امیر محمد بخشی دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده مبارزه «سیف عیسی» عنواندار جهان و المپیک از مصر و «وو پارک» از کره جنوبی برای صعود به مرحله نیمه نهایی پیکار می‌کند.

میرهاشم حسینی در اولین دیدار با «سوخرات سالائف» از کشور ازبکستان مبارزه می کند و در صورت برتری به دیدار «وو سئو» در مرحله یک چهارم نهایی می رود. مهران برخورداری هم در این وزن دور نخست استراحت دارد و سپس به مصاف برنده دیدار “تانگ” از چین و “کاتوسی” از کشور تونس خواهد رفت.

شایان ذکر است رقابت‌های گرنداسلم از سری مسابقات کسب سهمیه المپیک است. این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۳ در دو مرحله برگزار خواهد شد که تنها نفرات اول هر وزن در مجموع دو مرحله جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دریافت خواهند کرد