تحقق اهداف جوانی جمعیت، نیازمند تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی است/ پرداخت تسهیلات ناباروری در قانون بودجه کشور گنجانده شود معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: بخش مهمی از اهداف قانون جوانی جمعیت با تغییر نگرش به این مسئله در میان خانواده‌ها و با اصلاح فرهنگ عمومی محقق می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

تحقق اهداف جوانی جمعیت، نیازمند تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی است/ پرداخت تسهیلات ناباروری در قانون بودجه کشور گنجانده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: بخش مهمی از اهداف قانون جوانی جمعیت با تغییر نگرش به این مسئله در میان خانواده‌ها و با اصلاح فرهنگ عمومی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “مهدی رمضانی” امروز یکشنبه، ۱۶ مهرماه جاری در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که  در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز  در حالی چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت را در استان برگزار می‌کنیم که  به نظر می‌رسد اعضای کارگروه هنوز اهمیت موضوع را درک نکرده است و نسبت به آن دردمند و دغدغه‌مند نیستند.

وی گفت:ذهنیت ما باید نسبت به مسائل حوزه جوانی جمعیت با توجه به اهمیت موضوع در سطح کشور و به تبع استان کردستان تغییر کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضمن قدردانی از اقدامات مجموعه بانک‌‌ها، راه وشهرسازی و دانشگاه‌ها در راستای تبیین و ترویج اهمیت موضوع قوانین جوانی جمعیت، ادامه داد: فضای شهری و رسانه‌ای ما نیز با این مبحث، هم‌قرین نشده‌اند.

رمضانی در ادامه تصریح کرد: هر دستگاهی طبق قانون مصوب کشور، باید به وظیفه خود در مورد بحث جوانی جمعیت عمل کند، چون تا ۲۰ سال آینده از لحاظ جمعیت سالمندی و آسیب‌های روانشناختی و رفتاری با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم بود.

طبق اظهارات وی، ضرورت دارد در بودجه سال آینده کشور تبصره‌ای در خصوص پرداخت تسهیلات ناباروری گنجانده شود که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان  با بیان اینکه هنوز جامعه آماری ناباروران در کردستان تهیه نشده است، یادآور شد : ما هنوز بر جامعه هدف خود در استان اشرافیت لازم را نداریم لذا بایستی همه دستگاه‌ها در این زمینه پای کار بیایند و با کارآیی سازنده در این حوزه ورود کنند.

رمضانی در پایان با اشاره به اینکه تحقق اهداف جوانی جمعیت، نیازمند تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی است، گفت: بخش مهمی از اهداف قانون جوانی جمعیت با تغییر نگرش به این مسئله در میان خانواده‌ها و با اصلاح فرهنگ عمومی محقق می‌شود.

کویستان عبدالحکیمی