طرح امدادونجات نوروزی هلال احمر کردستان آغاز شد مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت:طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ در ۳۴ پایگاه امداد و نجات جاده ای همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیام جلالی ضمن تبریک حلول ماه پرخیر و […]

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت:طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ در ۳۴ پایگاه امداد و نجات جاده ای همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیام جلالی ضمن تبریک حلول ماه پرخیر و برکت رمضان،عنوان داشت:این طرح در قالب ۱۴ پایگاه ثابت،۷ پایگاه موقت، ده تیم پشتیبان، ۳ تیم واکنش سریع و امداد هوایی و آنست از ۲۴ اسفند سال جاری لغایت ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در استان جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به هموطنان آماده باش هستند.
دکتر جلالی ضمن قدردانی از نیروهای عملیاتی که در طرح  نوروزی حضور دارند، اظهارداشت: در این طرح یک فروند بالگرد در قالب امداد هوایی برای شرایط اضطراری به صورت آماده باش است که در صورت نیاز به مسافران خدمات ارایه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد:در این طرح ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودرو نجات، ده دستگاه کمکدار، ده موتور سیکلت و یک دستگاه آرگو جهت امداد رسانی و فعالیت در شرایط اضطراری در حالت آماده باش هستند و نیروهای آموزش دیده و متخصص نیز خدمات رسانی خواهند کرد.
وی اضافه کرد:در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، در مجموع ۲۰ روز ایام عید، ۱۷۰ نفر روز نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در تمام مسیرهای مواصلاتی فعالیت خواهند داشت و هموطنان عزیز میتوانند در صورت هرگونه حادثه احتمالی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.
وی بیان داشت:اجرای این طرح در جمعیت هلال احمر ارزشمند بوده و در راستای “نه به تصادفات و کاهش تلفات جاده ای” و همچنین اقداماتی که منجر به کاهش تلفات، آرامش و حمایت روانی مسافران جزو پیشگیری های سوانح و حوادث است، اجرا می شود.