کتابخانه های عمومی پیشتاز در اجرای فرامین امر به معروف و نهی از منکر است دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: کتابخانه های عمومی پیشتاز در اجرای فرامین امر به معروف و نهی از منکر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمود الله مرادی در نشست […]

کتابخانه های عمومی پیشتاز در اجرای فرامین امر به معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: کتابخانه های عمومی پیشتاز در اجرای فرامین امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمود الله مرادی در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر کتابخانه های عمومی استان کردستان که با حضور کارکنان و کتابداران این نهاد فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه از بزرگ ترین معروفات است.
وی با اشاره به اینکه ارتقای سرانه مطالعه از امور معروف است، ادامه داد: ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه مبتنی بر تعالیم دینی امری اثرگذار و مهم است که کتابخانه های عمومی در این راستا گام بر می دارد.

الله مرادی عمل کردن به وظایف در راستای خدمت رسانی به مردم را از مهم ترین رویکردها در مقوله امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان ها ذکر کرد و افزود: کارمندان در صورتی که به وظایف و مسئولیت های سازمانی خود به درستی عمل کنند مشکلات در جامعه کاهش می یابد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه هر کار خیری که منجر به نفع مردم شود امر به معروف است گفت: در مجموع، استان به کار فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد و در این زمینه وظایف هر نهادی مشخص است و این امر تنها مختص به ستاد امر به معروف نیست.

وی با بیان اینکه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است، اضافه کرد: مسئولان نظام مقدس انقلاب اسلامی باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا زمینه اجرای بهتر معروفات را در جامعه فراهم سازند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه عنوان کرد: اهداف و برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای ارتقای سرانه مطالعه و توسعه فرهنگی کشور است و این مهم بدون شک ترویج امر به معروف در جامعه است.
محمد مخدومی با اشاره به به اجرای برنامه های متنوع و ارزشی در این نهاد فرهنگی، بیان کرد: در این راستا برنامه هایی از جمله همایش شاخه طوبی، تجلیل از شاعران انقلابی، همایش از تبار قلم، روایت مادری،جشنواره رضوی و چندین برنامه دیگر را در یک سال گذشته برگزار کرده است.

وی نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را از برترین معروفات برشمرد و گفت: این فرهنگ در صورتی که در جامعه به خوبی نهادینه شود می تواند در رفع بسیاری از مشکلات و معضلات اثرگذار باشد و به توسعه جامعه کمک کند.
در پایان این جلسه از محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان به عنوان مدیر برتر در انجام فعالیت های فرهنگی مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری تقدیر شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان