استفاده از ظرفیت‌های نخبگان ایثارگر برای حل مشکلات جامعه ضروری است معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ماه در نشست فرهیختگان شاهد و ایثارگر با مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران در مشهد مقدس بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نخبگان ایثارگر برای حل مشکلات جامعه تأکید […]

استفاده از ظرفیت‌های نخبگان ایثارگر برای حل مشکلات جامعه ضروری است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ماه در نشست فرهیختگان شاهد و ایثارگر با مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران در مشهد مقدس بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های نخبگان ایثارگر برای حل مشکلات جامعه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با اشاره به باورها و اعتقادات خانواده منتسب به ایثار و شهادت و سبک زندگی آنها، گفت: خدای رحمان وقتی می‌خواهد مسیر زندگی را به ما نشان دهد می‌فرمایند که شما باید این دنیا را با اعمال صالح طی کنید. انسان در حال عبور از مسیری پر خطر است و اگر غفلت باشد از این مسیر منحرف می‌شود. اگر خدا راهی پیش روی انسان‌ها بگذارد سلامت مسیر زندگی انسان تضمین شده است و اگر تبعیت کنند مسیر را به سلامت طی می‌کند. هرکسی از این مسیر خارج شود به سلامتی نخواهد رسید هرچند که مانند صحابه پیامبر طلحه و زبیر با شمشیر غم‌ها از چهره پیامبر زدوده باشند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با آسیب‌شناسی خدمات ارائه شده به ایثارگران، گفت: نباید در مقابل یک عنصر متعالی الهی و کاملاً معنوی و به جای کلمه «سپاس» کلمه «جبران» را بکار برده شود و باید توجه شود ایثار قابل قیمت‌گذاری و جبران نیست. بنیاد شهید و امور ایثارگران دچار انحراف بنیادین شده است زیرا ما قصد داشتیم که بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی را تشکیل بدهیم و مسیر و مکتب ما فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر این مسیر باعث تقویت این مکتب نشود حتماً به انحراف رفته‌ایم و رویکردهای ما نیاز به بازبینی دارد

نخبگان و فرهیختگان جامعه باید به نورانیت برسند
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: ابتدا باید نخبگان و فرهیختگان جامعه به نورانیت برسند و در جهت نورانیت همت گمارند.
حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری ادامه داد: مردم در جامعه و امت اسلامی در حقیقت ایتام پیامبر اکرم (ص) هستند و لازم است نخبگان جامعه درجهت نورانیت آن همت گمارند. برای پرهیز از کج‌روی‌ها، باید عالمانه زندگی و از هر نوع حاشیه روی و شعارزدگی پرهیز کرد.
وی افزون‌طلبی را آفت جامعه اسلامی دانست و افزود: پرداختن به این طرف و آن طرف و حاشیه‌ها مصداق حرص و افزون‌طلبی است و این آفت جامعه را از درون می‌پوساند. اگر قرار است جامعه اسلامی پیشرفت کند باید ابتدا پیش‌قراولان و نخبگان جامعه مسیر پیشرفت را طی کنند.