استاندار خوزستان : استان در چارچوب مصوبات دولت طی یکسال گذشته تنش آبی نداشته است و معضل تنش آبی که خوزستان در سالیان متمادی با آن مواجه بود را برطرف کردیم. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،استاندار خوزستان در ابتدای آیین افتتاح و بهره‌برداری فاز نخست پروژه آبرسانی بخش سویسه اظهار داشت: در ادامه نهضت […]

استاندار خوزستان : استان در چارچوب مصوبات دولت طی یکسال گذشته تنش آبی نداشته است و معضل تنش آبی که خوزستان در سالیان متمادی با آن مواجه بود را برطرف کردیم.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،استاندار خوزستان در ابتدای آیین افتتاح و بهره‌برداری فاز نخست پروژه آبرسانی بخش سویسه اظهار داشت: در ادامه نهضت تامین آب آشامیدنی پایدار و مطمئن برای روستا‌های استان خوزستان به دستور رئیس جمهور و در چارچوب مصوبات دولت از سال گذشته تاکنون ۱ هزار و ۷۰۰ روستا در استان آبدار شدند که ۹۵۰ روستا از این آمار دارای آب جدید شدند.خلیلیان با اشاره به طرح آبرسانی بخش سویسه عنوان داشت: در فاز نخست این طرح ۱۲ روستا دارای آب آشامیدنی پایدار شدند و در صورت تکمیل مرحله بعدی این طرح ۷ روستای دیگر دارای آب پایدار خواهند شد.

وی تصریح کرد: استان خوزستان در چارچوب مصوبات دولت طی یکسال گذشته تنش آبی نداشته است و معضل تنش آبی که استان در سالیان متمادی با آن مواجه بود را برطرف کردیم.

استاندار خوزستان درخصوص طرح فاضلاب شهر‌های استان از جمله اهواز و کارون افزود: در راستای برطرف‌کردن مشکلات فاضلابی که هرساله با آن مواجه بودیم؛ یک طرح اضطراری در اهواز اجرا شد در این طرح ۱۵۴ نقطه را که دارای مشکلات عدیده‌ای بودند؛ شناسایی شدند و ۸۰ درصد مشکلات فاضلاب محلات مختلف شهر اهواز برطرف شد.

خلیلیان ادامه داد: طرح فاضلاب شهر اهواز پس از ٣٠ سال تا پایان سال ١۴٠٢ تکمیل خواهد شد؛ در حال حاضر نیز مرحله میانی آن با موفقیت انجام شده است و افزون بر بخش اضطراری، بخش دیگری از این پروژه در ایام دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.