«میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا ضمن انتقاد از بازداشت معترضان در کشورهای اروپایی به جنگ اوکراین، ادعاهای حقوق بشری اتحادیه اروپا را رد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،نماینده ایرلند در پارلمان اروپا که نهاد قانونگذاری اتحادیه اروپا است، به شدت ادعاهای مقام‌های اروپایی درباره آزادی […]

«میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا ضمن انتقاد از بازداشت معترضان در کشورهای اروپایی به جنگ اوکراین، ادعاهای حقوق بشری اتحادیه اروپا را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،نماینده ایرلند در پارلمان اروپا که نهاد قانونگذاری اتحادیه اروپا است، به شدت ادعاهای مقام‌های اروپایی درباره آزادی بیان در قاره سبز را رد کرد.

میک والاس نماینده چپگرای پارلمان اروپا بازداشت معترضان در کشورهای اروپایی به آنچه «جنگ نیابتی ناتو در اوکراین» خوانده است را محکوم کرد.

این قانونگذار پارلمان اروپا در استراسبورگ مقر این نهاد در جلسه‌ای با موضوع حاکمیت قانون در مجارستان گفت: «من طرفدار (ویکتور) اوربان (نخست‌وزیر مجارستان) نیستم البته من هرگز طرفدار هیچ رهبر دیگری هم نیستم. در واقع باید بگویم که من هرگز دولتی ندیده‌ام که دوستش داشته باشم».

وی ادامه داد: «البته کارهایی که باید انجام بشوند، انجام نشده است. به نظر من این ایده که به آزادی بیان احترام گذاشته و حقوق بشر محترم شمرده شود، ایده بسیار مهمی است و اگر این موضوع در جایی ضعیف باشد (احترام به آزادی بیان و حقوق بشر ضعیف باشد)، ما باید انتقاد کنیم اما به نظر من این خیلی مهم است که ما این کار را به روشی ثابت و نامتناقض انجام بدهیم».