یک مقام ارشد نظامی آمریکا اعلام کرد نبرد شدیدی میان روسیه و اوکراین برای کنترل شهر باهموت صورت گرفته است. این مقام ارشد نظامی آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که روسیه عملیات ضدحمله‌ای را برای خارج کردن شهر باهموت از کنترل نیروهای اوکراین آغاز کرده و نبرد شدیدی در اطراف آن […]

یک مقام ارشد نظامی آمریکا اعلام کرد نبرد شدیدی میان روسیه و اوکراین برای کنترل شهر باهموت صورت گرفته است.

این مقام ارشد نظامی آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که روسیه عملیات ضدحمله‌ای را برای خارج کردن شهر باهموت از کنترل نیروهای اوکراین آغاز کرده و نبرد شدیدی در اطراف آن درگرفته است.

این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، افزود: نیروهای روسیه در پیشروی زمینی به موفقیت‌های فزاینده‌ای دست پیدا کرده‌اند ولی شهر همچنان تحت کنترل اوکراینی‌ها است.

این مقام ارشد نظامی آمریکا تصریح کرد: ارتش اوکراین در زمستان نیز به اجرای عملیات‌ خود ادامه خواهد داد.

به گفته وی، در کرانه شرقی رودخانه دنیپرو نیز دهها هزار نیروی روسی مستقر شده‌اند.

کاخ سفید اعلام کرد که رهبران گروه ۷ در پی گفت وگو با یکدیگر اعلام کردند که به دنبال همکاری برای وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه است.

کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که رهبران گروه با یکدیگر با شرکت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفتگو کردند.

کشورهای گروه ۷ در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که بر حمایت و همبستگی قاطع خود با اوکراین در مواجهه با جنگ روسیه تاکید می‌کنند.

در این بیانیه به نقل از گروه هفت آمده است: ما حملات غیرانسانی و بی رحمانه مستمر روسیه را که زیرساخت‌های حیاتی، به‌ویژه تأسیسات انرژی و آب، و شهرها در سراسر اوکراین را هدف قرار می‌دهند، محکوم و یادآوری می‌کنیم که حملات بی‌رویه به جمعیت غیرنظامی یا زیرساخت ها جنایت جنگی است.

کاخ سفید اضافه کرد که گروه هفت همچینن کسانی را که به جنگ غیرقانونی پوتین کمک می کنند، محکوم می کند و مصمم است به اوکراین در تعمیر، بازسازی و دفاع از زیرساخت های حیاتی انرژی و آب کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.