هیچ کودک و نوجوان ایرانی نباید به واسطه مشکلات مالی و تهیه لوازم التحریر از تحصیل باز بماند/ نیازمند یک حرکت جهشی در تولید داخلی نوشت افزارهای ایرانی هستیم/ حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی جزء دغدغه های جدی و راهبردی دولت و دیگر بخش های مدیریتی کشور است معاون اول رییس جمهور با اشاره به نقش […]

هیچ کودک و نوجوان ایرانی نباید به واسطه مشکلات مالی و تهیه لوازم التحریر از تحصیل باز بماند/ نیازمند یک حرکت جهشی در تولید داخلی نوشت افزارهای ایرانی هستیم/ حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی جزء دغدغه های جدی و راهبردی دولت و دیگر بخش های مدیریتی کشور است

معاون اول رییس جمهور با اشاره به نقش کلیدی صنعت نوشت افزار در حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی با وجود تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان علیه کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی جزء دغدغه های جدی و راهبردی دولت، دیگر بخش های مدیریتی کشور و نیز آحاد جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر محمد مخبر صبح امروز(شنبه) در نشست فعالین صنعت نوشت افزار ایرانی با تاکید بر اینکه اولویت اول کشور اقتصاد و مسائل معیشتی است اما تهاجم فرهنگی می تواند مانند یک موریانه به ارکان مکتب و جریان اعتقادی نظام اسلامی آسیب بزند، ادامه داد: نباید اجازه دهیم نمادهای ضد ارزش های ایرانی اسلامی برای کودکان و نوجوانان مان الگوسازی شود.

معاون اول رییس جمهور در این نشست که با حضور وزیر آموزش و پرورش و فعالان فرهنگی و تولید کنندگان و توزیع کنندگان صنعت نوشت افزار در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه با وجود تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در سالهای گذشته از موضوع تهاجم فرهنگی دشمنان در کشور غفلت شده، گفت: توجه به تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی از دوران مهد کودک و دبستان مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی اهمیت اساسی دارد و باید نظارت های دقیقی بر نحوه آموزش ها و شیوه پرورش کودکان در نظام آموزش و پرورش و مهدکودک ها صورت گیرد.
وی در این مراسم که همراه با آیین آغاز پویش ملی «همه حاضر» و تامین نوشت افزار دانش آموزان مناطق کم برخوردار برگزار شد از فعالان صنعت نوشت افزار ایرانی خواست تا با تولیدات با کیفیت و قیمت مناسب، صنعت نوشت افزار ایرانی را قابل رقابت با تولید کنندگان خارجی نمایند.
دکتر مخبر همچنین خطاب به فعالین این بخش تاکید کرد: اگر دولت به صورت کامل اطمینان یابد که تولید کنندگان محصولات فرهنگی و نوشت افزار ایرانی قادر به تامین نیازهای داخلی هستند، نسبت به کنترل واردات محصولات مشابه خارجی با جدیت اقدام می کند.
وی خاطر نشان کرد: تمام تمرکز نظام سلطه در کشورهای اسلامی تهی کردن فرهنگ اسلامی در میان مسلمان از جمله ایران است که باید با یک حرکت جهشی و سریع، هدف گذاری های صنعت نوشت افزار ایرانی در راستای تولیدات متناسب فرهنگ داخلی محقق شود.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان و جوانان تحصیلکرده و نخبه از مزیت های کشور هستند، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان توانسته اند در حداقل زمان و با بهترین کیفیت نیازها و خواسته های کشور را در بسیاری از حوزه ها برطرف کنند.
وی اظهار داشت: ضروری است فعالین صنعت نوشت افزار توجه بیشتری به توانایی این شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش تولیدات خود داشته باشند.
دکتر مخبر بر اهمیت توزیع مناسب نوشت افزار ایرانی در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: باید تمرکز جدی در بخش توزیع و استفاده از سامانه های دیجیتال در کنار تولید انجام شود تا با کاهش قیمت تمام شده، این کالاها با قیمتی مناسب در اختیار مصرف کننده ایرانی قرار گیرد.
معاون اول رییس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه لذت بخش ترین صحنه های اولیه زندگی هر انسانی شروع سال جدید تحصیلی و تهیه اقلام مورد نیاز آن است،‌ تاکید کرد: نباید اجازه دهیم هیچ دانش آموز ایرانی به دلیل مسائل مالی قادر به تهیه نوشت افزار و کتب مورد نیاز خود نباشد.
وی تصریح کرد: دولت، وزارت آموزش و پرورش و خیرین باید با راه اندازی یک پویش قبل از شروع سال تحصیلی امکانات و تجهیزات نوشت افزاری و پوشاک دانش آموزان را به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار تهیه کنند تا دانش آموز ایرانی به ویژه در دوران دبستان با یک خاطره خوش و لذت بخش تحصیلات خود را آغاز نماید.
معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: هیچ کودک و نوجوان ایرانی نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز بماند.
دکتر مخبر با بیان اینکه بخش مهمی از شخصیت انسان در اوایل زندگی شکل می گیرد و از محیط اطراف خود الگوسازی می کند، ادامه داد: آثار این الگوسازی همراه فرد در تمام طول زندگی باقی می ماند که توجه به صنایع فرهنگی به ویژه تولید محتوا، نوشت افزار و پویا نمایی ها بهترین وسیله برای شکل دهی به شخصیت کودکان و نوجوانان است و شرکت های نوشت افزار و تولیدات محصولات فرهنگی باید با تأسی به ارزش های اسلامی و بهره گیری از فرهنگ تاریخی و غنی ایرانی در راستای شخصیت سازی و تولید محتوای متناسب با مقتضیات کشور حرکت کنند.
وی همچنین در حاشیه نشست فعالین صنعت نوشت افزار ایرانی از هشتمین نمایشگاه “ایران نوشت” بازدید کرد و با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان چگونگی تولید و توزیع محصولات شرکت های ایرانی قرار گرفت.
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای تولید و تامین کاغذ ایرانی برای نیازهای آموزشی مدارس در سراسر کشور گفت: وزارت آموزش و پرورش توانست با کمک تولید کنندگان داخلی ظرفیت تولید کاغذ ایرانی را از ۵ هزار تن تا حدود ۴۰ هزار تن افزایش دهد و در کنار این اقدام مهم تاکید بر نوشت افزار ایرانی و تولید محتوا و پویانمایی های ایرانی اسلامی در مدارس کشور در آغاز سال جدید تحصیلی پیگیری شد.