نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خواستار ارائه برنامه فرهنگی پنج ساله شد و گفت: باتوجه به پیشینه تاریخی شهر شیراز باید تلاش کنیم تا شیراز را به عنوان پیشانی تمدن آینده اسلامی بسازیم.به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرگزاری تسنیم از شیراز ، امروز طی مراسمی آیین تکریم و معارفه شهرداران […]

نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خواستار ارائه برنامه فرهنگی پنج ساله شد و گفت: باتوجه به پیشینه تاریخی شهر شیراز باید تلاش کنیم تا شیراز را به عنوان پیشانی تمدن آینده اسلامی بسازیم.
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرگزاری تسنیم از شیراز ، امروز طی مراسمی آیین تکریم و معارفه شهرداران شیراز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار فارس، فرماندار شیراز و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در این مراسم بیان کرد: شهر شیراز یک پیشینه بزرگ، افتخار آمیز و سنگین دارد که در بخش تاریخی آن ما با تمام تاریخ دوره اسلامی مواجه ایم.

آیت اله لطف اله دژکام با بیان اینکه به پیشینه تاریخی شهر شیراز افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: وضعیت فعلی شیراز باید با وضعیت حال حاضر تطبیق یابد و متناسب باشد و این وضعیت فعلی باتوجه به این پیشینه افتخار باید مورد توجه ویژه شورای شهر شهرداری باشد تا بدانیم کجای کار هستیم. از سوی دیگر باتوجه به ادعایی که نسبت به شهر داریم باید کار‌های بی شماری را انجام دهیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: معتقدم امروز این این پیشینه و این ادعا به گردن ما گذاشته شده که تلاش کنیم شیراز را به عنوان عروس شهر‌های جهان اسلام و پیشانی تمدن آینده اسلامی بسازیم و مطرح کنیم که این اقدام نیاز به هدف گذاری و آرمان دارد و این امر محقق شدنی است.

آیت اله دژکام عنوان کرد: در این خصوص یک برنامه پنج ساله کلان فرهنگی در دست تدوین است و این حرکت آغاز شده است و همه باید در این خصوص همکاری داشته باشند. چرا که اگر بخواهیم به این افق و نگاه دست بیابیم باید ارتباط ما با همه مراکز و افق آرمانی شهر برقرار باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه باید همه ما در استان این قول را بدهیم که پای آرمان‌های بزرگ این شهر بایستیم و شهر شیراز را که مثل یک قطار بزرگ که مدت‌ها متوقف بوده است به حرکت در بیاوریم، گفت: حرکت شیراز تنها در این شهر نخواهد بود و حرکت جنوب کشور و همه ایران می‌باشد که تأثیر گذار است و ما را به یک افق که تمدن نوین اسلامی است نزدیک خواهد کرد.

دژکام در پایان یادآور شد: باتوجه به وضعیت فعلی که داریم تا آرمانی که مدنظر داریم بایستی هدف گذاری و برنامه ریزی لازم صورت گیرد و همه شهروندان را برای تحقق این اهداف پای کار بیاوریم تا یک حرکت جهادی سازندگی را که آرزوی آن داشتیم محقق شود.

به مسائل فرهنگی شهر شیراز توجه شود

در ادامه این مراسم نیز استاندار فارس پذیرفتن مسئولیت شهردار بودن کلانشهر شیراز را کاری بزرگ و سنگینی دانست و اظهار داشت: شهردار جدید شیراز در کنار مسائل عمرانی که اهمیت بسیاری دارد به مسائل فرهنگی و اعتقادی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه پروژه قطار شهری جزو ملزومات شهر شیراز است، افزود: امید است باتوجه به وعده‌ای که داده شده تا پایان امسال بهره برداری از خط دو تا میدان امام حسین (ع) محقق شود.

ایمانیه افزود: نوسازی ناوگان شهری بسیار اهمیت دارد و باتوجه به سفر ذاکر حسینی به شهر شیراز، مقرر شده است تا سرمایه گذاری در حوزه اتوبوس برقی انجام شود و براساس توافق انجام شده خط تولید این اتوبوس‌ها در شیراز خواهد بود.

ساماندهی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و افزود: مقرر شد تا طرح ۵۷ هکتاری به ۳۶۰ هکتار افزایش یافت و کل منطقه هشت شهرداری در موضوعات عمرانی، فرهنگی، مبارزه با اعتیاد و فقر و بیکاری توجه خواهد شد.

ایمانیه همچنین بر موضوعاتی همچون تصادفات، ترافیک، آلودگی صوتی، حفظ باغات شهر، ادامه پروژه کمربند سبز با عرض ۵۰ متر در اطراف شیراز و تکمیل کتابخانه مرکزی و تالار بزرگ شهر شیراز با حمایت شهرداری و شورا تأکید کرد.

استاندار فارس در پایان خاطر نشان کرد: باید به داد رفاه کارکنان دولت و کارکنان شهرداری رسید و باید اقداماتی را انجام دهیم.

در ادامه این مراسم نیز رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مسئولیت‌ها امامت هستند و ساعات و ایامی به ما سپرده می‌شوند، گفت: امروز روزی است که امامت و کلید شهر و شهرداری شیراز را به دست مردی می‌سپاریم که ما جزء تلاش و موفقیت از او چیز زیادی نداریم و همه آنرا با موفقیت می‌شناسند.

مهدی طاهری اظهار کرد: اعضای شورای شهر شیراز به ۳ موضوع توجه ویژه‌ای دارند که از شهردار شیراز تقاضا دارم اگر بدنبال اخذ نمره موفقیت هستید به نماین

دگان مردم شریف و نجیب شهر شیراز دقت ویژه‌ای داشته باشید.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: صدر شعار‌های این شورا توجه ویژه به شعار مقام معظم رهبری در خصوص شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی است که باید بدانیم چه گزینه‌هایی برای حرم اول و دوم در این کشور داشته است تا استمرار آن‌ها در شهر شیراز دیده شود. چرا که این اقدام بزرگی است و این اولین و مهم‌ترین توجه اعضای شورای اسلامی شهر است. همچنین تلاش جهادی و خستگی ناپذیر بودن خود شما به عنوان شهردار و عوامل شهرداری شیراز دومین موضوع است چرا که شیراز با جایگاه رفیعی که دارد هر چه که برای آن تلاش و کوشش شود هنوز جا دارد.

طاهری صیانت از سلامت کارکنان شهرداری را سومین موضوع مورد توجه اعضای شورای شهر دانست و افزود: از شهردار جدید تقاضا دارم که این موضوع جزو توجهات ویژه جنابعالی باشد. چرا که بدنه شهرداری متشکل از نیرو‌های مخلص و متدین است که با توانمندی‌های بسیار زیادی که شهرداری داشته و دارد که با ارزش گذاری به آن‌ها می‌تواند آن را به منصه ظهور بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، در پایان این مراسم، از زحمان اصنافی شهردار سابق شیراز تجلیل و حکم تنفیذ شهردار جدید شیراز که از سوی وزیر کشور صادر شده توسط استاندار فارس به محمد حسن اسدی اهدا شد.