مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از طرح این شرکت برای تجهیز چاه‌های روستایی استان به کنتورهای پرتابل نسل جدید خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، “محمد سلطانی‌اصل” با اشاره به هزار حلقه چاه در مناطق روستایی استان و برداشت ۱۳۴ […]

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از طرح این شرکت برای تجهیز چاه‌های روستایی استان به کنتورهای پرتابل نسل جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، “محمد سلطانی‌اصل” با اشاره به هزار حلقه چاه در مناطق روستایی استان و برداشت ۱۳۴ هزار مترمکعب آب از این منابع در سال گذشته، اظهار کرد: ۱۶۰ چاه روستایی که ۸۰ درصد آب مشترکان روستایی را تامین می‌کنند در فاز نخست این طرح مجهز به کنتور می‌شوند.
وی منابع تامین آب شهرهای استان را ۴۳۷ حلقه اعلام کرد و گفت: ۹۵ درصد چاه‌های شهری دارای کنتور و ۹۵ درصد چاه روستایی فاقد کنتور هستند.
به گفته وی، میزان تولید چاه‌های بدون کنتور روستایی در حال حاضر بر اساس زمان کارکرد محاسبه می‌شود.
مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفای خراسان رضوی یکی از چالش‌های حوزه آب بدون درآمد در خراسان رضوی را فرسودگی ۳۸ درصد شبکه‌های توزیع و خطوط تولید ۳۰ هزار کیلومتری آب اعلام و افزود: اصلاح و نوسازی ۲۰ درصد شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین آن با توجه به وضعیت مالی شرکت بسیار دشوار است.
سلطانی‌اصل، همچنین گفت: در حالی که میزان آب بدون درآمد در این استان ۳۴٫۹ درصد است، هدر رفت آب ۹ دهم درصد کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: هزینه رایگان مصرف‌کنندگان مشمول طرح ملی امید آب، باعث افزایش آب بدون درآمد در استان شد.