۴۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در کردستان پرداخت شد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون از محل های مختلف ۴ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان پرداخت شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار خلیلی در جلسه شورای برنامه ریزی […]

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون از محل های مختلف ۴ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار خلیلی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان در خصوص برنامه های عملیاتی در راستای رشد تولید بخش صنعت در کردستان طی سال جاری گفت:در دو حوزه صدور جوازهای تاسیس و توسعه صنعتی و صدور پروانه های بهره برداری صنعتی عملکرد قابل توجهی داشته ایم.
وی با بیان اینکه در بخش صدور جوازهای تاسیس و توسعه صنعتی، ۸۵۳ مورد صدور مجوز صورت گرفته است، اظهار کرد: در این حوزه ۲۵۵ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که در صورت تحقق زمینه اشتغال یک هزار و ۳۷۸ نفر فراهم می شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود:در حوزه صدور پروانه بهره برداری صنعتی نیز طی سال جاری ۱۲۷ مورد پروانه صادر شده که برای بهره برداری از آنها ۲۲ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۲ هزار و ۶۳۳ نفر فراهم می شود.
خلیقی به عملکرد جذب تسهیلات اشتغال زایی از محل منابع مختلف در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه اشتغال پایدار روستایی ۱۶۰ میلیارد ریال، از محل بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال و از محل نهضت احیا ۱۶۰ میلیارد ریال به طرح های صنعتی پرداخت شده که زمینه اشتغال یک هزار و ۲۷۸ نفر فراهم شده است.
وی به الزامات عملیاتی شدن شعار سال ۱۴۰۲ در راستای رشد تولید بخش معدن اشاره کرد و یادآور شد:جلوگیری از خام فروشی و ایجاد زنجیره ارزش از معدن تا محصول نهایی، تامین منابع مالی لازم جهت توسعه و تکمیل زیرساخت معادن از طریق وصول حقوق دولتی، وصول حقوق دولتی معادن،توسعه و تکمیل زیرساخت و فعال سازی معادن راکد و غیر فعال استان از جمله برنامه های این حوزه است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به الزامات عملیاتی شدن شعار سال در راستای رشد تولید بخش تجارت اشاره کرد و بیان کرد: توسعه فعالیت های صنعتی و تجاری از طریق صدور مجوزهای مربوطه، تکمیل و توسعه بازارچه های مرزی،تامین زیرساخت های مورد نیاز،توسعه فعالیت های بازرگانی،توسعه روابط تجاری با اقلیم کردستان،ساماندهی بازارچه های غیر رسمی و ساماندهی شرکت های پخش و توسعه مشاغل خانگی پشتیبان و ایجاد توسعه کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز فرش و زنجیره فرش از مهمترین فعالیت های این حوزه است.