استاندار اصفهان گفت: این که اصرار داریم از اعتبارت ملی در طرح نهضت ملی مسکن کمک بگیریم از باب این است که هزینه تمام شده مسکن را با مساعدت های دولت پایین بیاوریم. تلاش خود را خواهیم کرد تا توازنی در سطح زندگی، درآمد و امکانات مورد نیاز مردم ایجاد شود. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

استاندار اصفهان گفت: این که اصرار داریم از اعتبارت ملی در طرح نهضت ملی مسکن کمک بگیریم از باب این است که هزینه تمام شده مسکن را با مساعدت های دولت پایین بیاوریم. تلاش خود را خواهیم کرد تا توازنی در سطح زندگی، درآمد و امکانات مورد نیاز مردم ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، امروز سوم آبان ماه هشتاد و نهمین نشست شورای مسکن با مروری بر مصوبات گذشته این شورا و گزارش بررسی وضعیت نهضت ملی مسکن استان آغاز و با بررسی تفاهم‌نامه سه جانبه تامین زمین جهت ساخت و واگذاری واحد‌های مسکونی یک طبقه حیاط دار یک مرحله ای و دو مرحله ای در سطح استان و ارائه گزارش دستگاه های خدمت رسانی در خصوص تامین زیرساخت و تهیه برآورد اعتبار مورد نیاز خدمات آب، فاضلاب، برق و گاز پروژه های نهضت ملی مسکن در رابطه با اجرای بندهای مصوبه شورای مسکن ادامه یافت.
دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این نشست با تاکید بر در نظر گرفتن زیرساخت های لازم در حوزه خدمات در نهضت ملی مسکن، بیان کرد: مصوباتی که در شورای مسکن در حوزه تامین زیرساخت‌های لازم در طرح نهضت ملی مسکن تعیین می شود؛ بایستی به صورت مستمر پیگیری و دنبال شود تا برنامه خدماتی این طرح روشن گردد و بدانیم برای تامین اعتبار تا چه حد می توانیم از منابع ملی بهره ببریم یا نیاز است در استان تدبیر شود‌.
وی اظهار کرد: زمین هایی که برای این طرح شناسایی می شود بایستی در خدمت نهضت ملی مسکن قرار بگیرد البته قبل از هرگونه درخواستی برای صدور و انتقال سند با استانداری هماهنگی های لازم انجام شود تا با افق هایی که برای استان در نظر گرفته شده است مغایرت نداشته باشد.
استاندار اصفهان در خصوص واگذاری زمین برای مسکن یک طبقه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این موضوع سیاست دولت است البته در مورد شهرهایی که این ظرفیت را دارا هستند. ما نیز در استان اصفهان در شهرهایی که ظرفیت ساخت خانه یک طبقه وجود دارد دریغ نمی کنیم اما همه شهرهای ما این ظرفیت را ندارند لذا باتوجه به زیرساخت ها، چشم انداز و افق استان این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
وی تسهیل فرایند ساخت مسکن توسط مردم را ضروری دانست و گفت: نمی توانیم همه نیاز مردم به مسکن را در قالب این طرح پاسخ دهیم لذا بایستی فرایند ساخت مسکن تسهیل شود تا مردم به ساخت و ساز تشویق شوند.
استاندار اصفهان یادآور شد: در جانمایی مجموعه های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و … علاوه بر شرایط توزیع و فراوانی بایستی الزامات و شرایط مکان نیز در نظر گرفته شود. بعضاً شاهد این هستیم که یک مکان خدمت رسان در مکان نامناسبی تعریف می شود و برای مردم و آن مجموعه مشکلاتی را رقم می زند.‌