استاندار اصفهان در نشست بررسی عملکرد شبکه بانکی استان از وزیر اقتصاد خواست تا اختیارات بیشتری در حوزه بانک ها به استان واگذار شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در پایان نشست بررسی عملکرد شبکه بانکی […]

استاندار اصفهان در نشست بررسی عملکرد شبکه بانکی استان از وزیر اقتصاد خواست تا اختیارات بیشتری در حوزه بانک ها به استان واگذار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در پایان نشست بررسی عملکرد شبکه بانکی استان که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی تشکیل شد، عنوان کرد: چالش های کلان در این جلسه گفته و به صورت مکتوب نیز خدمت وزیر ارائه خواهد شد که امیدواریم با نگاه مجاهدانه وزیر محترم شاهد کاهش چالش ها و روان شدن چرخ اقتصاد استان باشیم.

وی ادامه داد: در تسهیلات سفر رییس جمهور فرایندی را طی کردیم و بانک به بانک در تهران با مدیران عامل مذاکره داشتیم اما بعضا توافقات قبلی با مشکلاتی مواجه و دچار تغییراتی شده است. این گلایه ماست که باعث حواشی برای بانک های استان شده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: اکثر بانک های استان همکاری لازم را دارند اما مجبور شدیم برخی مدیران عامل بانک ها را تغییر دهیم. از طرفی به همان میزان که از بانک ها درخواست همکاری با متقاضیان و صنعتگران را داریم از آنها حمایت و پشتیبانی هم می کنیم.

دکتر مرتضوی افزود: هماهنگی با استان ها از درخواست های ما از کشور است چون بعضا هماهنگی با استان ها با نقص هایی مواجه است.

وی با اشاره به سفر های شهرستانی، گفت: بعضا زمانی که به شهرستان های استان سفر می کنیم با گلایه شهرستان ها مبنی بر کاهش پرسنل و تعداد برخی شعب بانک ها مواجه می شویم که نارضایتی هایی را به وجود آورده است.

دکتر مرتضوی بیان کرد: استاندار نماینده ریاست جمهور و هیئت دولت در استان است که اهداف دولت را در استان پیش می برد انتظار ما این است که برخی دسترسی ها و اختیارات به استان محول شود تا کمتر دچار مشکل و چالش شویم.

وی به گلایه کارمندان برخی بانک ها نسبت به حقوق و مزایای دریافتی اشاره کرد و گفت: در شهرستان ها کارمندان برخی بانک ها از پرداختی به کارمندان اعتراض دارند که با شیب حداقلی و فاصله از تورم افزایش یافته در این زمینه نیاز است اقدام عاجلی انجام شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: انتظار می رود توقعات ملی به اندازه بضاعت استان باشد. در تهران بعضاً طرح های غیرکاربردی و عجیبی را در خواست می کنند که استان ها با توجه به بضاعتی که دارند در پاسخگویی به پایتخت دچار مشکل و چالش می شوند.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این نشست در خصوص تعطیلی برخی شعب و باجه‌ها بیان کرد: در این مورد از بانک مرکزی می‌خواهم در این راستا مخالفت‌های حوزه استان را بشنوند تا موضوعات بدون هماهنگی رقم نخورد. منابع بانکی متعلق به مردم است و اگر قصد جلب رضایت مردم را داریم نیاز است در کارآمدترین و عادلانه‌ترین شیوه تخصیص‌ها صورت بگیرد.
وی ادامه داد: هدف و سعی من این است که مسائل را جلوی چشم مردم بگذاریم تا هزینه تخلف کردن برای متخلف افزایش پیدا کند و قصد داریم از نظارت مردم استفاده کنیم. اگر بخواهیم تخصیص کارآمد داشته باشیم، نیاز است اعتبارات به افرادی داده شود که نتیجه و کارآمدی بیشتر و بهتری دارند و در این زمینه همکاری لازم را خواهیم داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: موافق افزایش اختیارات استان‌ها و پرسنل بانک‌های دولتی هستم و درخواست دارم معاونت بانک و بیمه وزرات اقتصاد، ظرف ۱٠ روز پیشنهادی برای اختیارات پرسنلی ارائه دهد تا بتوانیم این معضل را حل کنیم. در حوزه تأمین منابع مالی برای طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری عقب‌ماندگی و انحراف زیادی داشتیم که ناشی از نگاه‌های مطرح در سیاست‌گذاری‌های کلان گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاران کشور در سال‌های گذشته تصور می‌کردند در حوزه نظام بانکی نیازمند کلان ایده نظارت شده نیستیم، گفت: تصور این بود که اقتصاد با واگذاری به فعالان بهترین تصمیم را اتخاذ خواهد کرد اما نتیجه این نگاه رهاشدگی، نظام تخصیص اعتبار بی قواره در کشور شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اذعان کرد: امروز و در این نشست کارنامه قابل دفاعی از استان اصفهان مشاهده کردیم اما نیاز است باتوجه به سهم و پتانسیل این استان که از نمادهای چشم نواز و قابل احترام کشور در صنعت است بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی بر تخصیص کارآمد و عادلانه تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است که تسهیلات کارآمد و به صورت عادلانه تخصیص یابد همان گونه که تا کنون در استان اصفهان اتفاق افتاده است