واگذاری ساختگاه‌ نیروگاه‌های تجدیدپذیر به سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان همزمان با هفته دولت و سفر معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق به استان سیستان بلوچستان، ساختگاه‌های مربوط به احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، به سرمایه گذاران واگذار شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از پایگاه […]

واگذاری ساختگاه‌ نیروگاه‌های تجدیدپذیر به سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان

همزمان با هفته دولت و سفر معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق به استان سیستان بلوچستان، ساختگاه‌های مربوط به احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، به سرمایه گذاران واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «محمود کمانی» همزمان با هفته دولت با هدف واگذاری ساختگاه‌های ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی به سرمایه‌گذاران در استان سیستان بلوچستان، به این استان سفر کرد.
بر اساس این گزارش، در استان سیستان و بلوچستان مقرر شده تا سرمایه‌گذار منتخب، در ۱۲ ساختگاه اقدام به احداث نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت تجمعی ۳۲۵ مگاوات کند.
این گزارش می‌افزاید، در راستای اهداف چهار ساله دولت سیزدهم و وزارت نیرو در خصوص احداث و بهره‌برداری ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی در دستور کار ساتبا قرار گرفت.
به منظور تحقق اهداف مذکور، ساتبا مناقصه بزرگی را برای انتخاب سرمایه گذاران ذی صلاح برگزار کرد که در اولین مرحله این مناقصه، سرمایه گذاران برای احداث ۱۴۳۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی در چندین استان کشور تعیین و تایید شدند.