ابتدای حضور و در مدت کوتاه ریاست قاضی زاده بر بنیادشهید و امور ایثارگران، شاهد تغییرات بسیار زیاد و بعضا تا سطح نیروهای خدماتی بوده ایم که جعبه سیاه این تغییرات این بار بر یکی از معاونت های کلیدی بنیاد شهید تکیه زده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از شهید خبر، این […]

ابتدای حضور و در مدت کوتاه ریاست قاضی زاده بر بنیادشهید و امور ایثارگران، شاهد تغییرات بسیار زیاد و بعضا تا سطح نیروهای خدماتی بوده ایم که جعبه سیاه این تغییرات این بار بر یکی از معاونت های کلیدی بنیاد شهید تکیه زده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از شهید خبر، این جعبه سیاه که البته نقش مهره مار را برای قاضی زاده ایفا می‌کند، در گذر زمان و تغییرات گسترده مدیریتی در طول سوابق کاری خویش به واسطه روابطی که با یکی از سران قوای سابق پیدا کرد ، پس از چرخش در مجموعه های اقتصادی نظیر معادن روی ، مس ، سنگ ، فراورده های معدنی، شرکت های سرمایه گذاری و بازار تهاتر و همچنین گردش مدیریتی در اتاق بازرگانی و شهرداری تهران اکنون در انتصابی سوال برانگیز به کرسی پژوهش و نوآوری در بنیاد شهید و امور ایثارگران روی آورده است.

از شاهکار های ایشان (که شاه ماهی تغییرات قاضی زاده در بنیاد شهید لقب گرفته)تغییرات گسترده و بی رویه مدیریتی در این نهاد مقدس است که ابهامات و نقدهای زیادی بر نحوه مدیریت در بنیاد شهید به وجود آورده است.

مدیریتی که شاخص های عملکردی و خروجی فعالیت های آن برای ارائه خدمات به جامعه هدف و مدیریت بر نهادهای اقتصادی زیر مجموعه بنیاد شهید موفقیت آمیز نبوده، نارضایتی های جدی را به وجود آورده است.

این کرسی دار پژوهش و نوآوری که سال گذشته یکی از گزینه های اصلی برای جایگزینی فخاری در مسند مدیریت سازمان اقتصادی کوثر نیز بود، در اقدامی سوال برانگیز ازعضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر به معاونت آموزش، پژوهش و نوآوری بنیاد شهید رسید که در پی این انتصاب مدیرعامل کوثر به شکل نامتعارف برای وی پیام تبریک فرستاد که این پیام به ظاهر خوشحالی و تبریک حضور در موقعیت جدید شغلی ایشان بود ولیکن در اصل راحتی خیال از خروج بختک جایگزین مدیریتی در اقتصادی کوثر محسوب می شد.

جعبه سیاهی که ژست خیرخواهانه دارد، به موازات فراز و نشیب های مدیریتی خود عضو هیات مدیره یک موسسه خیریه است که البته امری بدیهی است!

اغلب فعالان اقتصادی چند شغله دولت و نهادهای وابسته به نظام، برای پاکسازی رد مالی و اقدامات خود در برخی از موسسات خیریه حضور دارند و بعضا مسائلی نظیر پولشویی و پاکسازی تخلفات مالی در آنها مطرح است که البته همین موضوع ضرورت نظارت بر موسسات خیریه را بیشتر کرده است.

از دیگر اقدامات ایشان، مشارکت در ایجاد سامانه انتخاب مدیران بر اساس‌ مدل شایستگی در فعالیت های نوآورانه می باشد که موجب استقرار مدیریت سامانه امصاک در مجموعه اقتصادی کوثر شده است. سامانه ای که برای ورود مدیران به بنیاد در نظر گرفته شده و در ظاهر تامل برانگیز خود، گلوگاه انتصابات به شمار می رود و این در حالی است که شاهد حذف مدیران لایق جامعه ایثارگری در مجموعه های مختلف بنیاد با تمسک به این روش جادویی ایشان بوده ایم.

سوال این است که تولید و استقرار امصاک ها چه نقشی در این تغییرات داشته و چرا در این خصوص شفاف سازی صورت نمی‌گیرد و با وجود نارضایتی و ابهامات فراوان در گزینش های عجیب و مسئله دار مدیریتی، پاسخی داده نمی شود که البته این مهم لزوم توجه دستگاه های نظارتی در بررسی چرایی و چگونگی این موضوع را می طلبد.

هرچند ممکن است جعبه سیاه قاضی زاده فرد پاکدستی باشد اما چنین فضا و امکاناتی که با کلیک بر روی یک دکمه فردی متناسب با یک جایگاه شغلی جدید در خروجی این محاسبه جادویی قرار گیرد به خودی خود می تواند زمینه ساز بروز مفسده باشد که در این زمینه نیز بابد نظارت های بیشتری صورت گیرد.

شنیده می‌شود این روزها که محسن رضایی به عنوان رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا منصوب شده است، مهره مار قاضی زاده فراخوان شده تا این دبیرخانه نوظهور براساس پژوهش و خلاقیت نوآورانه امتحان پس داده! ایشان تشکیل و سازماندهی شود!