کرباسی گفت: اصفهان از ۲۵ آبان‌ماه میزبان دوازدهمین همایش سالانه کشوری روانپزشکی کودک و نوجوان با تمرکز بر جنبه‌های اجتماعی سلامت روان می باشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، « افسانه کرباسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان اظهار داشت: این دوره از همایش سالانه بر جنبه های مختلف اجتماعی از جمله […]

کرباسی گفت: اصفهان از ۲۵ آبان‌ماه میزبان دوازدهمین همایش سالانه کشوری روانپزشکی کودک و نوجوان با تمرکز بر جنبه‌های اجتماعی سلامت روان می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، « افسانه کرباسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان اظهار داشت: این دوره از همایش سالانه بر جنبه های مختلف اجتماعی از جمله کودکان کار، اعتیاد، مهاجرت کودکان و پناهندگی آنها تمرکز دارد.

دبیر علمی همایش روانپزشکی کودک و نوجوان از پذیرش۱۲ مقاله به این دوره از همایش خبر داد و افزود: از این تعداد ۶ مقاله به صورت پوستر و ۶ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌گردد.

وی شایع ترین اختلال روانی در کودکان و نوجوانان را بیش فعالی عنوان کرد و افزود: اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان چند فاکتوری است که این فاکتورها به سه دسته خانوادگی، ژنتیکی و ابعاد روانی بر می‌گردد.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه همایش های قبلی به غیر از تهران در کرمان و تبریز نیز برگزار شده است، گفت: گروه های هدف همایش شامل روانپزشکان کودک و نوجوان،روانپزشکان، روانشناسان، همکاران متخصص مغز و اعصاب کودکان، متخصص کودکان، مشاوران، کاردرمانگران، گفتاردرمانگران، روانپرستاران و سایر گروه های مرتبط هستند.

کرباسی با بیان اینکه همایش با مشارکت گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار میشود، گفت: مهلت ارسال خلاصه مقالات تا تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۱ بود و این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای گروه های هدف می باشد . وی افزود گروه های مشمول امتیاز بازآموزی لازم است از طریق سایت آموزش مداوم ثبت نام کنند همچنین گروه های غیرمشمول امتیاز بازآموزی وزارت بهداشت نیز می توانند مستقیماً ثبت نام کنند.

دبیر علمی همایش گفت: گواهی شرکت برای گروه های مشمول توسط دفتر آموزش مداوم و برای گروه های غیر مشمول توسط انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران صادر می شود.