رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که پس از هتک حرمت مسجدالأقصی توسط وزیر صهیونیست، تل‌آویو از امارات برای آرام کردن اوضاع درخواست کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که پیش از برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی حوادث قدس اشغالی در پی ورود غیرقانونی «ایتمار بن گویر» وزیر […]

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که پس از هتک حرمت مسجدالأقصی توسط وزیر صهیونیست، تل‌آویو از امارات برای آرام کردن اوضاع درخواست کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که پیش از برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی حوادث قدس اشغالی در پی ورود غیرقانونی «ایتمار بن گویر» وزیر رژیم صهیونیست به مسجدالأقصی، سفیر این رژیم با وزیر «ریم الهاشمی» وزیر مشاور دولت امارات تلفنی گفت‌وگو کرد.

کانال عبری «i24 News» گزارش داد که «عامیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در ابوظبی در این تماس تلفنی گفت :«اسرائیل از کشور دوستی مانند امارات انتظار دارد به جای بزرگنمایی کردن امور، اوضاع را آرام کند».

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، وزیر مشاور دولت امارات نیز بر آمادگی کشورش برای آرام کردن اوضاع تأکید کرد و در عین حال موقعیت حساس ابوظبی به عنوان نماینده اتحادیه عرب در شورای امنیت سازمان ملل متحد را مورد اشاره قرار داد.

شورای امنیت پنج شنبه(دیشب) به درخواست فلسطین و اردن و حمایت امارات و چین نشستی را به منظور بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی برگزار کرد.

با وجود هشدارهای شدیداللحن مقاومت فلسطین در غزه درباره هرگونه تعرض «ایتمار بن گویر» (بن غُفیر) وزیر امنیت قومی کابینه افراطی «بنیامیین نتانیاهو»، سه‌شنبه گذشته به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند. 

در همین ارتباط جنبش حماس در بیانیه‌ای یورش این وزیر صهیونیست به مسجدالأقصی را اقدامی جنایتکارانه دانست و تأکید کرد که نبرد ما با دشمن صهیونیستی و کابینه افراطی آن تا نابودی اشغالگران و آزادسازی سرزمین ادامه دارد.