تکریم خانواده شهدا و رسیدگی به امور آن ها را وظیفه خود می‌دانیم سردار علینقیان با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همواره در بین ما و همکاران ما وجود دارد اظهار داشت: همواره تکریم خانواده های که فرزندان یا همسران آنها در نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و رسیدگی به امور آن ها […]

تکریم خانواده شهدا و رسیدگی به امور آن ها را وظیفه خود می‌دانیم

سردار علینقیان با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همواره در بین ما و همکاران ما وجود دارد اظهار داشت: همواره تکریم خانواده های که فرزندان یا همسران آنها در نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و رسیدگی به امور آن ها را وظیفه خود می‌دانیم و به دیدار آن ها می رویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار حمید علینقیان صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اظهار تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه ماموریت اصلی همکاران من تامین نظم و امنیت در حسینیه بزرگ اصفهان است اظهار داشت: پلیس خدمتگزار در کنار مردم فهیم و هیات های مذهبی و سازمان های فرهنگی و اجتماعی آماده خدمت رسانی در این ایام است.

وی با اشاره به اهم اقدامات انتظامی در این زمینه اظهار داشت: برگزاری جلسات مشترک با مسئولان هیئت ها در سراسر استان و انجام توجیه و آموزش و آگاه سازی در راستای ایجاد نظم بیشتر در این مراسمات و همچنین تعیین پلیس یاران محرم و آموزش ویژه به آنها و هماهنگی با دستگاه های خدماتی و فرهنگی وابلاغ طرح های ویژه توسط راهوربه منظور تسهیل رفت و آمد هیئت ها و عزاداران را از خدمات نیروی انتظامی برای این ایام بیان کرد.
سردار علینقیان اظهار داشت: از موضوع محرم که بگذریم یکماه و یک روز است که در خدمت مردم اصفهان هستم و سعی کردم در این مدت طرح هایی جهت ایجاد احساس امنیت در مردم انجام دادیم.

وی از اجرای طرحی تحت عنوان طرح امنیت محله محور خبر داد و تصریح کرد: با وجود اقداماتی که سردار میر حیدری در این زمینه انجام داده بودند و اینکه هر محله موضوعات خاص خود را دارد ، ۱۱۸۷ محله را شناسایی و اولویت بندی کردیم و متناسب با شرایط مناسب جغرافیایی،اقتصادی و مذهبی و فرهنگی و اجتماعی که داشت ماموریت های پلیسی را برای کلانتری آن محله تعریف کردیم.
بیش از ۲۵۰طرح با موضوعات پیشگیری از جرایم و مبارزه با مواد مخدر ،آگاهی و مبارزه باسرقت و سایر موضوعات پلیسی به صورت علمی تهیه کردیم و به اجرا گذاشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ادامه داد:این اقدامات با حضور شخص فرمانده پلیس تخصصی در زمینه های مختلف و برگزاری جلساتی با بزرگان محلات و ائمه جماعات و اصناف و اساتید دانشگاه و فرهنگیان و مسئولان محلات بود که بیش از ۶۸نفر مدکار و مشاور اجتماعی در این کار همراهی می کردند و یک نتیجه ملموس و هدف محور داشتیم که ارتقا احساس امنیت در سطح جامعه بود و نظر سنجی ها حاکی از آن است که به آن رسیدیم.
وی تاکید کرد: در این طرح جهت ایجاد احساس امنیت در بین مردم به دنبال دستگیری خورده فروشان در پارک ها بودیم و با انجام این طرح این احساس امنیت در جامعه بیشتر شده است.

مقام ارشد انتظامی استان در زمینه برخورد با پدیده سرقت و تاثیر بسیار منفی که در اذهان مردم دارد اذعان کرد: در قالب همین طرح امنیت محله محور ده ها طرح مقابله با سرقت انجام شده و ۴۰۰فقره سرقت سنگین کشف و صدها متهم دستگیر شده که تحویل مراجع قضایی داده شده اند.

وی از دستگیری چندین باند سارقین به عنف خبر داد و گفت:و در یک فقره پرونده جعل و کلاهبرداری به وسیله تلفن همراه همین اخیرامبلغ ۷۲۵میلیون ریال وجوه مالباخته فی المجلس تحویل مالباخته شده و ۲۳ باند سرقت منهدم و۲هزار و ۱۵۸نفر دستگیر شده اند و بیش از صد و نه میلیارد اشیاء قدیمی کشف شده اند که از نتایج این طرح ظرف مدت یکماه است.

وی ادامه داد: ارازل را شناسنامه دار وسعی کردیم کوچکترین حرکت ارازل و اوباش را تحت کنترل داشته باشیم و اصفهان محل مناسبی برای زندگی ارازل و اوباش و کسانی که آسایش مردم را سلب می کنند نیست و سه مرتبه خواهش میکنیم اصلاح شوند در غیر این صورت اصفهان محل مناسبی برای زندگی آنها نیست.
سردار علینقیان یکی دیگر از نتایج این طرح را کشف مقادیر قابل توجه کالای قاچاق با ارزش تقریبی هزار میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال بیان کرد و ازدستگیری بیش از صد نفر قاچاقچی اصلی یعنی فردی که صاحب اموال قاچاق بودند و شبکه ای کار میکردند و همچنین از توقیف ۹۸دستگاه خودرو و اقلام بسیار زیاد دیگری که از قاچاقچیان کالا کشف شده است،خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان از صدورگذرنامه زیارتی در سال جدید خبر داد و گفت: سال گذشته گذرنامه به دو صورت صدور گذرنامه بین المللی و دیگری به صورت برگه های یکبار مصرف ارائه می شد که فقط یکبار و تنها برای سفراربعین قابل مصرف بود اما امسال گذرنامه زیارتی داده می شود که فقط برای ایام اربعین نیست و در طول سال هم می‌توانند برای زیارت و سفر به کشور عراق از آن استفاده کنند.
وی افزود: از طریق برنامه کاربردی پلیس من و با هزینه ای بالغ بر. ۵۰هزار تومان می‌توانند این گذرنامه را تهیه کنند یا به اداره گذرنامه مراجعه کنند.

سردار علینقیان با توصیه به مردم تاکید کرد: از الان برای تهیه گذرنامه زیارتی اقدام کنید و تهیه پاسپورت را برای لحظات آخر قرار ندهید.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: تحت هیچ شرایطی گذرنامه ها را در اختیار دیگران قرار ندهید و حتما اگر گذرنامه ای مفقود شد بی تفاوت نباشید و پیگیر باشید و به تبلیغات کاذب برای گرفتن گذرنامه زودتر توجه نکنید.

وی در زمینه اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز از کشف ۸تن و ۱۵۰کیلو مواد مخدر و توقیف۲۲۷دستگاه خودرو و ۱۲موتور سیکلت و دستگیری ۴هزار و ۸۶۴خورده فروش و ۶هزار و ۴۰۶معتاد متجاهر خبر داد و گفت: با بیست درصد افزایش دستگیری یازده هزارنفر دستگیر شده اند و ۱۳۰۰پلمپ منزل و مغازه انجام شده و ۳۲۵کلاس و کارگاه آموزشی برای ۴۲هزار و پانصد نفر برگزار شده و ۲۴۴نفر اعزام به مشاوره داشتیم.

سردار علینقیان با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همواره در بین ما و همکاران ما وجود دارد اظهار داشت: همواره تکریم خانواده های که فرزندان یا همسران آنها در نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و رسیدگی به امور آن ها را وظیفه خود می‌دانیم و به دیدار آن ها می رویم.
خبرنگار: الهام خانی