شهردار اصفهان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲، ردیف اختصاصی برای تحقق سیاست احیای بافت‌های تاریخی شهر داریم، گفت: در حال حاضر بافت تاریخی باباقاسم در دستور کار احیا قرار دارد و محور تاریخی آقانورالله نجفی نیز به‌زودی افتتاح می‌شود، همچنین در حال برنامه‌ریزی برای احیای محور تاریخی هارونیه هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

شهردار اصفهان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲، ردیف اختصاصی برای تحقق سیاست احیای بافت‌های تاریخی شهر داریم، گفت: در حال حاضر بافت تاریخی باباقاسم در دستور کار احیا قرار دارد و محور تاریخی آقانورالله نجفی نیز به‌زودی افتتاح می‌شود، همچنین در حال برنامه‌ریزی برای احیای محور تاریخی هارونیه هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی قاسم‌زاده امروز چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه در آئین بهره‌برداری از تکیه گلبندان که در قالب هجدهمین آئین «به احترام مردم اصفهان» برگزار شد، اظهار کرد: قدمت این حسینیه و تکیه به دوره صفویه بازمی‌گردد و با احیای آن، فرهنگ حسینی در محله به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه بنا داریم در حد توان بافت‌های تاریخی را احیا کنیم، افزود: احیای روح فرهنگی حاکم بر این محورها در اولویت است تا اماکنی که به نوعی احیاگر فرهنگ شیعه است را در میان آثار تاریخی شناسایی و زنده کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برنامه اصلی شهرداری این کلانشهر احیای محورهای تاریخی است؛ در محورهای تاریخی، اماکن و ابنیه‌های متنوع تاریخی و میراثی از جمله تکایا و مساجد وجود دارد و در دستور کار شهرداری اصفهان این است که هرچیزی که در میان بافت‌های تاریخی بوده و آن بافت تاریخی را شکل داده است، احیا کنیم.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲، ردیف اختصاصی برای تحقق سیاست احیای بافت‌های تاریخی شهر داریم، ادامه داد: در حال حاضر بافت تاریخی باباقاسم در دستور کار احیا قرار دارد و محور تاریخی آقانورالله نجفی نیز به‌زودی افتتاح می‌شود، همچنین در حال برنامه‌ریزی برای احیای محور تاریخی هارونیه هستیم.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه در تمام محورهای تاریخی، تنوعی از فضای شهری از جمله تکیه‌ها و حسینیه‌ها را شاهد هستیم، گفت: با احیای این محورهای تاریخی، دل اهالی محله به‌ویژه ریش سفیدان و موسفیدان شاد شده است، چراکه این محورهای تاریخی به نوعی پنجره‌ای به روی هویت و گذشته ما است و نسل جدید با گذر از این آثار و تکایا می‌توانند پیوندی عمیق‌تر با هویت برقرار کنند