نماینده ایالت تگزاس لایحه‌ای را پیشنهاد کرده که افراد زیر ۱۸ سال را از حضور در شبکه‌های اجتماعی منع می‌کند. او می‌گوید دسترسی نوجوانان و کودکان به رسانه‌های اجتماعی منجر به افزایش چشمگیر آسیب به خود، خودکشی و مشکلات مربوط به سلامت روان شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از […]

نماینده ایالت تگزاس لایحه‌ای را پیشنهاد کرده که افراد زیر ۱۸ سال را از حضور در شبکه‌های اجتماعی منع می‌کند. او می‌گوید دسترسی نوجوانان و کودکان به رسانه‌های اجتماعی منجر به افزایش چشمگیر آسیب به خود، خودکشی و مشکلات مربوط به سلامت روان شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از نیویورک پشت، یک قانون‌گذار در تگزاس شمالی لایحه‌ای ارائه کرده که کودکان را در این ایالت از استفاده از رسانه‌های اجتماعی منع می‌کند.

«جارد پترسون» در توضیح علت این اقدام، گفت: دسترسی نوجوانان و کودکان به رسانه های اجتماعی منجر به افزایش چشمگیر آسیب به خود، خودکشی و مشکلات مربوط به سلامت روان شده است.

اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برجسته مانند فیس‌بوک و اینستاگرام قانون ۱۳ سال سن را برای ثبت نام کاربران دارند اما هیچ سیستمی برای تأیید سن کاربر ندارند.

لایحه پترسون شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را مجبور می‌کند تا سن کاربر را با یک  کارشناسایی عکس‌دار تأیید و همچنین به والدین اجازه می‌دهد تا درخواست کنند حساب‌های فرزندشان از سایت‌ها حذف شود. طبق این لایحه، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی حداکثر ۱۰ روز فرصت خواهند داشت تا پروفایل یک کودک را حذف کنند.

گرگ سیندلار، مدیرعامل بنیاد سیاست عمومی تگزاس، در این خصوص می‌گوید: آسیب‌هایی که رسانه‌های اجتماعی به  کم‌سن و سال‌ها وارد می‌کنند، نه تنها در تحقیقات داخلی شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی که این محصولات اعتیادآور را تولید می‌کنند، بلکه در افزایش سرسام‌آور افسردگی، اضطراب و حتی میزان خودکشی که کودکان را مبتلا می‌کنند، قابل اثبات است.

او  در بیانیه ای اعلام کرد: ما از جارد پترسون در حفظ امنیت این جمعیت گرانبها بسیار سپاسگزاریم و از ممنوعیت دسترسی افراد کم سن و سال به رسانه های اجتماعی برای جلوگیری از آسیب های دائمی رسانه های اجتماعی که نسل بعدی تگزاسی ها را ویران می کند، کاملاً حمایت می کنیم.

مطالعه‌ای که سال گذشته توسط وال استریت ژورنال انجام شد  نشان داد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی به سلامت روان نوجوانان آسیب وارد می‌کند به طوری که ۴۰ درصد از نوجوانان می‌گویند تنها هدفشان از پست‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی این است که برای دیگران خوب به نظر برسند. در حالی که ۳۲ درصد از دختران احساس می کردند که اینستاگرام فقط بدن آنها را بدتر می کند.

کارشناسان بهداشت پزشکی در سراسر آمریکا همچنین نسبت به ماهیت اعتیادآور رسانه های اجتماعی هشدار داده اند، به ویژه برای کودکانی که با خطرات آزار و اذیت سایبری در پلتفرم ها و همچنین قرار گرفتن در معرض احتمالی سواستفاده گران جنسی مواجه هستند.

گفتنی است فاکس نیوز دیجیتال برای اظهار نظر در مورد این قانون با فیس بوک و توییتر تماس گرفت و پاسخی دریافت نکرد