حفظ، احیاء و توسعه صنایع‌دستی کردستان در اولویت است/ ایجاد تشکل‌های تخصصی راهی برای ترویج این هنر صنعت سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: حفظ، احیاء و توسعه صنایع‌دستی استان در اولویت برنامه‌های این معاونت است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛سعید نظری در نشست تخصصی بررسی مسائل […]

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: حفظ، احیاء و توسعه صنایع‌دستی استان در اولویت برنامه‌های این معاونت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛سعید نظری در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان صنعتگر رشته نازک‌کاری و چوب شهرستان سنندج اظهار کرد: حفظ، حراست و احیای رشته‌های صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع‌دستی به‌منظور توسعه و ترویج این هنر سنتی از برنامه‌های محوری این معاونت است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی راه حل مناسبی برای حفظ و احیاء و توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی است، افزود: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد تشکل تخصصی و ارتباط هدفمند در صنایع‌دستی شهرستان است.

او با اشاره به نیازهای حوزه چوب در استان، عنوان کرد: اقدامات حمایتی و تشویقی برای حفظ و توسعه این حوزه و ایجاد تشکل‌ها انجام شده است.

نظری یادآور شد:ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های مردمی می‌تواند راه حلی مناسب برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی باشد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی کردستان بیان کرد:همچنین صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی می‌توانند در قالب تشکل‌های مردمی با استفاده از توانمندی‌های همدیگر و با هم‌فکری و هم‌افزایی بیشتر برای رسیدن به اهداف مشترک متعالی گام‌های مهمی بردارند.