مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی در تمام دنیا بی‌نظیر است حجت‌الاسلام اثیمی نیسیانی با بیان اینکه مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی در تمام دنیا بی‌نظیر است دلایل این بی‌نظیر بودن را برشمرد و به پیشرفت‌های شگفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف در طول ۴۵ سال بعد از انقلاب پرداخت. محمدعلی اثیمی نیسیانی همزمان با دوازدهم […]

حجت‌الاسلام اثیمی نیسیانی با بیان اینکه مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی در تمام دنیا بی‌نظیر است دلایل این بی‌نظیر بودن را برشمرد و به پیشرفت‌های شگفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف در طول ۴۵ سال بعد از انقلاب پرداخت.
 
محمدعلی اثیمی نیسیانی همزمان با دوازدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران  با بیان اینکه مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی در تمام دنیا بی‌نظیر است گفت: اینکه از ابتدا با قیام ۹۸ درصدی ملت ایران نظام شاهنشاهی ساقط شد، بهترین نمایش مردم‌سالاری است و این مشارکت عمومی در انقلاب اسلامی، در تمام انقلاب‌های دنیا، نظیر ندارد.

وی با اشاره به اینکه اصل نظام جمهوری اسلامی، در یک همه‌پرسی به تأیید بیش از ۹۸ درصد مردم رسید، اظهار کرد: تنها موردی در جهان که پس از یک انقلاب، نوع حکومت به همه‌پرسی گذاشته شد انقلاب اسلامی است.

اثیمی عنوان کرد: برای پیش‌نویس قانون اساسی، مردم خبرگان خود را با رأی مستقیم خود انتخاب کردند و نگارش پیش‌نویس قانون اساسی را به آنان سپردند. این هم در دنیا بی‌سابقه است.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: قانون اساسی را که منتخبین ملت نگاشته بودند، باز به همه‌پرسی گذاشته شد و ملت با رأی مستقیم خود آن را تأیید کردند. این در حالی است که هیچ‌کدام از کشورهای مدعی دموکراسی، هیچ‌گاه قانون اساسی خود را به رفراندوم نگذاشته‌اند.

وی برگزاری قریب به چهل انتخابات سراسری با مشارکت کم‌نظیر مردم را از دیگر دلایل بی‌نظیر بودن مردم‌سالاری جمهوری اسلامی ایران در دنیا بیان و تصریح کرد: در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و نمایندگان خبرگان رهبری با رأی مستقیم ملت انتخاب می‌شوند و در طول چهل و پنج سال عمر جمهوری اسلامی، قریب به چهل انتخابات سراسری با مشارکت کم‌نظیر مردم برگزار شده که در دنیا بی‌سابقه است.

اثیمی همچنین به اجتماع پرشور مردم در راهپیمایی‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز جهانی قدس و دیگر فراخوان‌های ملی و مذهبی اشاره و آن را در تمام جهان بی‌نظیر بیان کرد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به سیاه‌نمایی‌ها یا ناامیدی که امروزه در جامعه در بین برخی افراد از عملکرد ۴۵ ساله نظام جمهوری اسلامی دیده می‌شود به بیان بعضی پیشرفت‌ها، در طول این سال‌ها پرداخت.

وی گفت: کشور ما با تولید ۹۷ درصدی دارو کسب رتبه دوم در جهان را دارد و همچنین جزء ۹ کشور دارنده چرخه کامل سوخت هسته‌ای هستیم. ما در بین ارتش‌های سایبری دنیا رتبه دوم، در تولید علوم ناباروری و باروری رتبه چهارم، در حوزه فناوری نانو رتبه اول، در چرخه فناوری فضایی رتبه هشتم، در تولید داروهای بیوتکنولوژیک رتبه چهارم، در تولید زیردریایی رتبه ششم دنیا و در توانایی ساخت دریچه قلب رتبه دوم را داریم.

اثیمی نیسیانی نرخ رشد علمی در ایران را ۱۱ برابر میانگین جهانی و دارای سریع‌ترین نرخ رشد علمی در جهان بیان کرد و گفت: کسب رتبه سوم سرعت توسعه‌یافتگی در بین ۱۸۲ کشور جهان، رتبه سوم علمی در آسیا و رتبه سوم پیوند مغز استخوان در جهان را از دیگر افتخارات جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه کشور ما ۱۸مین اقتصاد بزرگ دنیا، ۲۱مین کشور در تولید علم، ۳۹مین کشور صنعتی و رتبه چهارم پیوند کلیه در جهان و اولین در منطقه و رتبه اول رشد علوم پایه و علوم پزشکی در جهان هستیم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران جایگاه دوم پیشرفته‌ترین کشورها در حوزه سلول‌های بنیادین، هشتمین کشور در شبیه‌سازی حیوانات، دهمین کشور ماهواره‌ای و پنجمین کشور موشکی دنیا است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول به‌عنوان بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۲۲ بوده و داروسازی کشور در سطح جهان رتبه هفتم را دارد و هم اکنون ۹۷ درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور از نظر عددی در داخل تهیه و تولید و حدود سه درصد به صورت داروی ساخته شده وارد می‌شود.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: ایران در میان ۱۰ ابرقدرت برتر علم و فناوری دنیا قرار دارد و رتبه‌ای بالاتر از ژاپن را تصاحب کرده است و طبق گزارش جدید مؤسسه سیاست استراتژیک استرالیا (ASPI) رتبه تولید علم ایران در جهان ۱۶ است و در منطقه و در میان کشورهای اسلامی در سه سال اخیر در رتبه اول قرار داشته است.

وی در پایان تأکید کرد: تمامی پیشرفت‌های مطرح شده را از منابعی چون صندوق بین‌المللی پول، مؤسسه سیاست استراتژیک استرالیا و وب آو ساینس (web of Science) که یکی از معتبرترین و اولین پایگاه‌هاب استنادی جهان است و همچنین سایت Clinical Trials. Gov و نشریه علمی (New Scientist استخراج شده است.
خبرنگار: الهام خانی