کمبود گروه‌های خونی با توجه به آمار اهدای دو روز گذشته مرتفع شد مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در دو روز گذشته ۱۵۲۲ نفر در استان برای اهدا خون به این سازمان مراجعه کردند گفت: خوشبختانه کمبود گروه‌های خونی باتوجه‌به آمار اهدای دو روز گذشته مرتفع شد. کیان سهراب‌پور در گفت‌وگو با […]

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در دو روز گذشته ۱۵۲۲ نفر در استان برای اهدا خون به این سازمان مراجعه کردند گفت: خوشبختانه کمبود گروه‌های خونی باتوجه‌به آمار اهدای دو روز گذشته مرتفع شد.
 
کیان سهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران، در خصوص وضعیت خونی استان اصفهان، اظهار کرد: میزان ذخیره خون استان ۲۸۳۷ واحد معادل ۷ روز و در شهرستان ۱۹۶۶ واحد معادل ۵/۹ روز می‌باشد.
وی افزود: در تاریخ ۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۵۲۲ نفر مراجعه در استان داشتیم که ۱۲۶۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد
۱۲۱۷ نفر مرد و ۵۰ نفر خانم اهداکننده بودند.
مدیرکل انتقال خون استان حداقل سن اهدای خون را ۱۸ سال و حداکثر سن را ۶۵ سال بیان کرد و گفت: اولویت در جذب جوانان و زنان برای خون‌دهی است و از هر فردی که مراجعه می‌کند ۴۵۰ سی‌سی خون‌گرفته می‌شود.
سهراب‌پور با بیان اینکه سازمان انتقال خون، توزیع خون را برای تمام استان‌ها در قالب شبکه ملی خون‌رسانی مدیریت می‌کند، اظهار کرد: بسیاری از متغیرها مانند آب‌وهوا، تعطیلات، حوادث غیرمترقبه (زلزله، سیل و…) می‌توانند موجودی خون را تحت‌تأثیر قرار دهند.
مدیرکل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه شش مرکز فعال در استان جهت انتقال خون وجود دارد اظهار کرد: مرکز اهدای خون خواجو از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸ و خمینی‌شهر از ساعت ۸ تا ۱۳
و مرکز شهید حججی روزهای زوج از ساعت ۸ تا ۱۳ و در شاهین‌شهر روزهای زوج و یکشنبه ۸ تا ۱۳ و در زرین‌شهر یکشنبه و سه‌شنبه ۸ تا ۱۳ و در نایین روزهای زوج ۸ تا ۱۳، مراکز خون‌گیری فعال می‌باشد.
گفتنی است: سازمان انتقال خون ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تأمین و توزیع خون و فراورده‌های خونی سالم در ایران است و در سال ۱۳۵۳ تأسیس شد.