کودکان و نوجوانان روزه دار سنندجی افطار را مهمان کانون بودند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن را با حضورکودکان و نوجوانان روزه دار سنندجی برگزار کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محفل انس با قرآن که روز یکشنبه ۲۷ […]

کودکان و نوجوانان روزه دار سنندجی افطار را مهمان کانون بودند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن را با حضورکودکان و نوجوانان روزه دار سنندجی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محفل انس با قرآن که روز یکشنبه ۲۷ فروردین با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان و دیگر مسئولان استانی برگزار شد بیش از ۳۰۰ کودک و نوجوان سنندجی افطار را مهمان کانون بودند.

مدیر کل کانون استان کردستان در ابتدای این برنامه در سخنانی گفت: محافل انس با قرآن کریم تاثیرات به سزایی بر روی اقشار جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان می تواند داشته باشد.

حمیدرضا گوهری افزود: هرقدر بتوانیم در زمینه ی فرهنگ‌سازی از معارف قرآن کریم بهره ببریم و پیوند عمیق با کودکان و نوجوانان در این زمینه فراهم را سازیم، حتماً به نتایج درخشانی دست خواهیم یافت.

گوهری خاطر نشان ساخت: این محفل قرآنی با هدف نهادینه شدن فرهنگ فراگیری و تلاوت قرآن در بین نسل نوجوان و شناسایی استعدادها ویژه دانش آموزان برگزار شد.

وی تقویت باورها و تربیت دینی و نگرش به مسائل اعتقادی و دینی و مذهبی ،  تببین اثرات نماز و روزه ، معرفی اعضای قاری و حافظ قرآن  و تشویق آن ها ، تقدیر از روزه اولی ها و زمینه سازی و ایجاد آمادگی در کودکان برای آغاز دوران تکلیف به شکلی جذاب و تبدیل این روز به خاطره ای خوش و به یاد ماندنی ، آموزش نماز و برگزاری نماز جماعت ، تحقق ، حفظ و تعمیق ارزش های دینی   را از دیگر اهداف محفل انس با قرآن عنوان کرد.

لازم به ذکر است، مولودی خوانی، جمع خوانی قرآن، تواشیح، دف نوازی، جمع خوانی سرود قرآنی ، نمایش خلقت ،قصه گویی، قرائت قرآن  و اذان توسط کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های اجرایی محفل انس با قرآن بود که با استقبال خوب کودکان و نوجوانان برگزار شد.