سومین کمیته مشترک سرمایه‌گذاری ایران و پاکستان با حضور معاون وزیر دارایی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،، «علی فکری» معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری کشور قرار است در راس یک هیات متشکل از مسوولان اقتصادی، بازرگانی و […]

سومین کمیته مشترک سرمایه‌گذاری ایران و پاکستان با حضور معاون وزیر دارایی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،، «علی فکری» معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری کشور قرار است در راس یک هیات متشکل از مسوولان اقتصادی، بازرگانی و سرمایه‌گذاری فردا به پاکستان سفر کند.

پیگیری توافقات دوجانبه در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که تابستان سال گذشته در اسلام‌آباد درباره آن توافق شد، از جمله مهم ترین اهداف سفر هیات ایرانی به پاکستان است.

در طول این سفر همایش تجاری ایران و پاکستان در اسلام‌آباد با دستورکار تعمیق همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف به ویژه سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات ناشی از نبود کانال بانکی برگزار خواهد شد.

همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجار و شرکت‌های مختلف پاکستان در ایران، نحوه دریافت امتیازات سرمایه‌گذاری در ایران از جمله اقامت پنج ساله و اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی نیز در طول سفر هیات ایرانی با طرف‌های پاکستانی بررسی خواهد شد.

رئیس و اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران همچنین با برخی از مقامات پاکستانی و بخش خصوصی این کشور نیز دیدار خواهند کرد.

سفر معاون وزیر دارایی ایران به پاکستان در کمتر از یک ماه از بهره‌برداری رسمی بازارچه مشترک مرزی و طرح انتقال برق پولان-گبد میان دو کشور همسایه انجام می‌شود.

افزایش تعاملات بین جامعه تجار ایران و پاکستان به ویژه فعالان بخش خصوصی بیانگر عزم قوی دو کشور برای افزایش مراودات اقتصادی و تجاری به ویژه بهره‌برداری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متقابل برای افزایش حجم تجارت دوجانبه می‌باشد.

بازار ۲۴۰ میلیون نفری پاکستان و مرز قریب به یک هزار کیلومتری مشترک با کشورمان، از ویژگی های تاثیرگذار در تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان است.