سی و ششمین سالگرد شهادت شهید حسین بابایی از شهدای روستای جندابه از توابع شهرستان کوهپایه برگزار شد. محمد بابایی برادر این شهید بزرگوار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،اظهار داشت: شهید حسین بابایی در هجده سالگی برای انجام خدمت سر بازی به جبهه اعزام شد و در طول خدمت فقط یکبار به […]

سی و ششمین سالگرد شهادت شهید حسین بابایی از شهدای روستای جندابه از توابع شهرستان کوهپایه برگزار شد.

محمد بابایی برادر این شهید بزرگوار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،اظهار داشت: شهید حسین بابایی در هجده سالگی برای انجام خدمت سر بازی به جبهه اعزام شد و در طول خدمت فقط یکبار به مرخصی آمد و در همان موقع پلاک خود را فراموش کرده بود همراه خود ببرد و ما نیز بلافاصله توسط یکی از همرزمان همولایتی اوشهیدحسین اسماعیلی سعی کردیم پلاکش را به دستش برسانیم.
وی افزود: رزمندگانی که از همرزمان او و اهل روستاهای اطراف بودند برای ما تعریف کردند که در عملیات کربلای پنج در منطقه ام الرصاص او را دیده بودند که ابتدا پایش گلوله خورده و زخمی شده بود،اما هر آنچه به او اصرار کرده بودند که به عقب برگردد قبول نکرده و گفته بود یا همه با هم برمیگردیم یا من هم برنمیگردم.
برادر شهید حسین بابایی ادامه داد: همرزمانش گفتند که در همان عملیات چندین گلوله به کمر وی اصابت نموده و در همان مکان به فیض شهادت نائل می شود.
وی با اینکه از شهید کوچکتر بود اما در مورد ویژگیهای خاص این شهید علاوه بر خوش خلقی و احترام به پدر و مادر اظهار داشت: شهید برای سالمندان و افراد مسن روستای خود و حتی روستاهای اطراف احترام خاصی قائل بود و روزهای پنج شنبه و جمعه مقید بود که حتما سری به آن ها بزند.
شایان ذکر است ،روستای جندابه در نود کیلو متری اصفهان بوده و نه شهید تقدیم اسلام و انقلاب نموده که شهید حسین بابایی، درچهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ هنگامی که نوزده سال بیشتر نداشت در منطقه ام الرصاص به شهادت رسید و پیکر وی هفت سال بعد در سالگرد رحلت مقتدایش امام خمینی (ره) به وطن بازگشت.
خبرنگار: الهام خانی