۸۸۴ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان واریز شد مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: امسال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ۸۸۴ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مصطفی فعله گری اظهار داشت: براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات […]

۸۸۴ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: امسال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ۸۸۴ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مصطفی فعله گری اظهار داشت: براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت‌ها می‌شود و این مهم منبع مهمی برای اداره شهر‌ها و مناطق روستایی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: حدود یک هزار و ۷۰۲ نقطه شهری و روستایی در استان به طور دائمی از منافع عوارض مالیات بر ارزش افزوده که توسط شهروندان پرداخت؛ برخوردار می‌شود.

او افزود: در بین تمام نقاط شهری و روستایی استان، شهرداری‌های سنندج با بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال، سقز با بیش از ۹۱ میلیارد ریال، مریوان با ۷۷ میلیارد ریال و شهرداری بانه با ۶۱ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.

فعله گری گفت: از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده طی سال جاری به حساب شهرداری‌های قروه ۴۳ میلیارد ریال، کامیاران بیش از ۳۱ میلیارد ریال، بیجار افزون بر ۲۷ میلیارد ریال، دهگلان ۱۴ میلیارد ریال، دیواندره حدود ۱۹ میلیارد ریال و شهرداری سروآباد بیش از ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال واریز شده است.

براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده از سه درصد به چهار درصد افزایش یافته است که هر ماه عوارض وصول شده به طور مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان