به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، ۹ مصوبه در حوزه راه و شهرسازی تصویب شد که طبق تلاش‌ها در حال بهره‌برداری است. از محل سفر رئیس جمهور طی سال گذشته به خراسان جنوبی، ۶۰۰ میلیارد تومان برای […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، ۹ مصوبه در حوزه راه و شهرسازی تصویب شد که طبق تلاش‌ها در حال بهره‌برداری است.

از محل سفر رئیس جمهور طی سال گذشته به خراسان جنوبی، ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌های روستایی و ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز تصویب شد.

رئیس جمهور، شهریور سال گذشته به خراسان جنوبی سفر کرد که این سفر برای استان بیش از ۱۰۰ نوع مصوبه با مبلغ ۱۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان برای سه سال اختصاص یافته است. تصویب ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه‌های روستایی و ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز در حوزه راهداری استان از مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی بود.

خراسان جنوبی یکی از استان‌های حادثه خیز در حوزه‌ راه‌هاست که باتوجه به پراکندگی روستاها و شهرها و افزایش ترددها باید ایمن سازی آن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل بخش‌ مهمی از مصوبات سفر رئیس جمهور به این حوزه اختصاص یافت.

حال پس از یک سال، بسیاری از پروژه‌ها به سمت تکمیل نزدیک شده و یا در حال تکمیل است تا با سفر بعدی رئیس جمهوری به استان موانع کار پروژه‌ها رفع و عملیات اجرایی آن‌ها تکمیل شود.

نزدیک شدن ۹ مصوبه به اجرا 

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این رابطه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجموع در سفر رئیس جمهور به استان، ۹ مصوبه در حوزه راه و شهرسازی تصویب شد که طبق مصوبه یک باید ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل باندهای دوم استان اعتبار دریافت می‌کردیم که تاکنون ۶۵۱ میلیارد تومان معادل ۳۲ درصد شامل ۵۵۳ میلیاردتومان نقدی، ۷۳ میلیارد تومان قیر و ۲۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات ماده ۵۶ دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و تلاش صورت گرفته ۵۰ کیلومتر باند دوم در سال گذشته تکمیل شد که اکنون زیر بار عبور قراردارد و ۵۰ کیلومتر دیگر نیز آماده بهره برداری است؛ همچنین مصوبه دیگر تامین زمین، تسهیلات و زیرساخت‌های احداث ۶۵۰۰ واحد شهری و ۴۵۰۰ واحد روستایی بود که تاکنون برای ۴۲ هزار واحد شهری و ۱۰ هزار واحد روستایی تامین زمین انجام گرفته و که در اجرای آن دارای پیشرفت مطلوبی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوبه دیگر این سفر پیگیری برای صدور مجوز ماده ۲۳ برای محورهای بشرویه به سه راهی بشرویه و بیرجند – اسدیه- میل ۷۳ بود که هر دو مجوز در دست پیگیری است، تصریح کرد: در حوزه مصوبات بازآفرینی شهری نیز مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های این حوزه در قالب ۱۹ پروژه اختصاص یافته که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

داعی با تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ۲۶۰۰ میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل راه آهن بیرجند- قاین- یونسی، خاطرنشان کرد: علاوه بر این براساس متمم سفر ریاست جمهوری مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در دستور کار بود که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی از الحاق ۱۵ هکتار از اراضی دولتی شهر بشرویه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و بیان کرد: در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان جنوبی که طی آذرماه برگزار شد مقرر شد تا سقف ۱۵ هکتار زمین دولتی در مجاورت سایت قبلی شهر بشرویه که قابلیت آبرسانی دارد در قالب دو فاز برای اراضی موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن واگذار شود. 

داعی با بیان اینکه شش هکتار از این اراضی در قالب فاز اول آماده واگذاری است و ۹ هکتار باقیمانده منوط به جابجایی کارخانه آسفالت این شهر، در فاز دوم واگذار خواهد شد، افزود: در شهر طبس مسینای شهرستان درمیان نیز درخواست واگذاری ۱۴.۵ هکتار از اراضی، با توافق مالکان به این طرح را داریم که قرار شد پس از بررسی جهاد کشاورزی برای تعیین درجه مرغوبیت زمین های کشاورزی در این خصوص تصمیم گیری شود. 

وی گفت: با توجه به تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای تمام شهرها زمین تامین شده و در شهرهای قاین و طبس مسینا که مالکیت اراضی دولتی کم است توافق با مالکین عمده در دستور کار قرار دارد.