رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری در دوره ششم عزم جدی برای ارتقای کیفیت زندگی در محلات و بافت تاریخی شهر دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، رسول میرباقری اظهار کرد: یکی از […]

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری در دوره ششم عزم جدی برای ارتقای کیفیت زندگی در محلات و بافت تاریخی شهر دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، رسول میرباقری اظهار کرد: یکی از اولویت‌های جدی مدیریت شهری در دوره ششم این است که خدمات شهری را به دل محلات ببرد تا توجه ویژه‌ای به محلات و بافت‌های تاریخی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در سطح شهر انجام گرفته، اما طی ۴۰ سال گذشته آن طور که باید به محلات توجه ویژه‌ای نشده است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است هر سال دو محله در هر منطقه شهرداری به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، از این‌رو امیدواریم طی سال‌های آتی مشکلات و معضلات محلات بیشتری پیگیری و خدمات ارزنده و ویژه‌ای در محلات و مناطق بومی ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر در خصوص مرمت بازار اصفهان، گفت: بازار اصفهان یکی از کم‌نظیرترین و طولانی‌ترین بازارهای ایران و سرمایه تاریخی بسیار مهمی است. با اینکه بخشی از بازار به صورت کامل تخریب شده و از بین رفته است، اما دوباره احیا شد و به عنوان بافت و سرمایه تاریخی مورد استفاده قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بازار اصفهان هنوز سرپا است، اما نیاز به مرمت و تعمیرات دارد تا این سرمایه تاریخی را به خوبی به دست آیندگان برسانیم