ثبت بیش از ۳۳ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ کردستان و انجام ۶۹۲۶ ماموریت در مرداد ماه مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از ثبت ۳۳ هزار و۲۸۲ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در مرداد ماه سال جاری در استان خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا […]

ثبت بیش از ۳۳ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ کردستان و انجام ۶۹۲۶ ماموریت در مرداد ماه

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از ثبت ۳۳ هزار و۲۸۲ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در مرداد ماه سال جاری در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا پیرا با اشاره به انجام ۶ هزارو ۹۲۶ ماموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۵۲۸ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

وی اظهار کرد: از تعداد مأموریت انجام شده۱۳۹۳ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۱۰۰۵ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه اضافه کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۱۳۱۳ مصدوم مربوط به حوادث رانندگی و ۲ هزار و۷۴۷ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

پیرا با اعلام اینکه طی ماه گذشته به ۱۶۵۱ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۳۵۲ مصدوم به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است، افزود: تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در این مدت ۲۹۸و مأموریت های تنفسی نیز ۱۹۷ مورد بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۱۳۴مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

لازم به ذکر است، در مدت یاد شده تعداد ۲۱۳۷ مورد مزاحمت تلفنی با مرکز پیام اورژانس کردستان ثبت شده است که می تواند عامل منفی در کیفیت ارائه خدمات به بیماران و مصدومیت باشد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان