برگزاری آیین سوگواری اربعین حسینی در کردستان همزمان با اربعین حسینی و همگام با مردم سراسر کشور آیین های سوگواری سید و سالار شهدا امام حسین (ع) در نقاط مختلف استان کردستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مردم دیندار و ولایمتدار کردستان در روز اربعین، به یاد حسین بن […]

برگزاری آیین سوگواری اربعین حسینی در کردستان

همزمان با اربعین حسینی و همگام با مردم سراسر کشور آیین های سوگواری سید و سالار شهدا امام حسین (ع) در نقاط مختلف استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مردم دیندار و ولایمتدار کردستان در روز اربعین، به یاد حسین بن علی (ع) نوه پیغمبر اسلام و ۷۲ تن از یارانش که در روز عاشورا به دست لشکریان یزید به شهادت رسیدند اشک ماتم ریختند.

چهل روز از مصیبت جانگداز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) سپری شد و در این روزها مردم عزادار نقاط مختلف استان کردستان آیین های مختلفی به یاد شهدای دشت نینوا برگزار کردند.

مردم سنندج هم امروز در دسته‌های مختلف به خیابان‌ها آمدند و مسیر مهدیه تا میدان آزادی و خیابان فردوسی این شهر را پای پیاده طی کردند و به عزاداری پرداختند و اشک ماتم ریختند.

عاشقان اباعبدالله الحسین اعم از شیعه و سنی با برپایی آیین های سوگواری در مساجد و حسینیه ها و پخش نذری از قبیل شربت و شله زرد و تقسیم آن بین سوگواران حسینی و هیات های عزادار، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) ابراز کردند.

اهل سنت همواره به خاندان رسول‌الله ارادت و محبت داشته و امروز در اربعین حسینی نیز با پخش نذری، ارادت خود به اهل بیت را نشان دادند، همچنانکه در روزهای اخیر با میزبانی از زائران در موکب‌های مختلف شهرستان‌ها و مرز باشماق، این مهم را ثابت کردند.

عزاداران حسینی یا همان جاماندگان اربعین، اگر چه کیلومترها از کربلا دور هستند اما امروز خالصانه و عاشقانه دل به دلدار دادند و در رثای ثارالله اشک ریختند و مرثیه خواندند، به امید اینکه سال آینده چشمشان به دیدن بارگاه امام حسین(ع) روشن شود.

در ماه محرم سال ۶۱ قمری امام حسین علیه ‌السلام، فرزندان، خویشان و یاران آن حضرت را به شهادت رساندند و اسیران کربلا را به کوفه و شام بردند و همین اسیران داغدیده، روز اربعین شهادت امام حسین (ع) و یارانش، به کربلا رسیدند و همه مصائب روز عاشورا در آن روز تجدید شد و آن روز، روز سختی برای خاندان پیامبر (ص) بود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان