آغاز به کار داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران در دادگستری اصفهان رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: امیدواریم با شروع به کار داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران در کنار اعمال سیاست‌های پیشگیرانه در مقوله وقوع جرم، آمار ورودی پرونده به دستگاه قضائی استان کاهش و به دنبال آن دقت و سرعت در رسیدگی‌های قضائی افزایش یابد. به گزارش […]

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: امیدواریم با شروع به کار داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران در کنار اعمال سیاست‌های پیشگیرانه در مقوله وقوع جرم، آمار ورودی پرونده به دستگاه قضائی استان کاهش و به دنبال آن دقت و سرعت در رسیدگی‌های قضائی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌ اسداله جعفری، در آیین تحلیف متقاضیان پروانه حرفه‌ای داوری و میانجی‌گری در دادگستری اصفهان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام خمینی(ره) اظهار داشت: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین رخداد دوران معاصر است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان افزود: فارغ از اینکه این انقلاب مردمی، طومار حکومت پادشاهی در ایران را برای همیشه پیچید و حکومتی بر پایه دستورات الهی و رای مردم بنیان نهاد، این انقلاب همواره در حال صادر شدن به تمام جهان است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ثمره خون هزاران شهیدی است که برای ارزش‌ها و اعتقادات والای دینی، این نهال را با خون خود آبیاری کردند و نتیجه آن بازیابی منزلت، کرامت، عزت و عظمت ایران بود و اکنون نیز با بیداری اسلامی و جبهه مقاومت گستره آن تا کرانه‌های عالم فراگیر شده است.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ غنی و اسلامی صلح و سازش در جامعه بیان کرد: یکی از اهداف عالی در دستگاه قضائی حل اختلاف دعاوی از طریق میانجیگری و حضور معتمدان و ریش سفیدان به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش است چرا که ظرفیت‌های آموزه‌های دینی و سیره معصومین (ع) کشور آنچنان غنی است که می‌توان با بهره‌ گرفتن از آن میزان صلح و سازش در جامعه را به شکل چشم‌گیری افزایش داد.

وی از سرقت‌های خرد، توهین و ضرب‌ و جرح به عنوان سه جرم با بیشترین فراوانی در کشور و استان یاد کرد و گفت: لازم است مسئولان با فرهنگ‌سازی و بالابردن آستانه‌تحمل مردم و ترویج روحیه صبر و گذشت در جامعه، از وقوع بسیاری از جرائم کیفری جلوگیری به‌عمل آورند.

جعفری تصریح کرد: امیدواریم با شروع به کار داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران در کنار اعمال سیاست‌های پیشگیرانه در مقوله وقوع جرم، آمار ورودی پرونده به دستگاه قضائی استان کاهش و به دنبال آن دقت و سرعت در رسیدگی‌های قضائی افزایش یابد