فرمانده ناحیه مقاومت امام صادق(ع) اصفهان گفت: طرح تابستان فیروزه‌ای با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در اصفهان برگزار می‌شود.به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ دوم پاسدار محمد نصراصفهانی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح تابستان فیروزه‌ای بسیج خدمتی دیگر از سمت بسیجیان به مردم شهر اصفهان است، اظهار داشت: […]

فرمانده ناحیه مقاومت امام صادق(ع) اصفهان گفت: طرح تابستان فیروزه‌ای با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ دوم پاسدار محمد نصراصفهانی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح تابستان فیروزه‌ای بسیج خدمتی دیگر از سمت بسیجیان به مردم شهر اصفهان است، اظهار داشت: هدف این طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان ۱۴۰۱ است.

وی ادامه داد: همان گونه که در همه عرصه‌ها بسیج در خدمتگزاری به مردم حاضر بوده برای این موضوع مهم و غنی‌سازی اوقات فراغت برنامه‌های مختلفی دارد و این طرح تابستان فیروزه‌ای میوه تابستانه بسیج برای مردم، نوجوانان و جوانان شهر اصفهان است.

فرمانده ناحیه مقاومت امام صادق (ع) اصفهان تصریح کرد: در این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله ارائه خدمات تفریحی و رفاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان به مردم حتی مردمی که در حاشیه‌ای‌ترین نقاط شهر اصفهان زندگی می‌کنند با واسطه بسیج و تحقق عدالت اجتماعی در خصوص بهره‌برداری آحاد مردم از ظرفیت‌هایی که در شهر اصفهان وجود دارد.

وی بیان کرد: ارتقای نشاط اجتماعی بین نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها با برنامه‌های مختلف ورزشی، اردوها، برنامه‌ها و مسابقات قرآنی، تقویت پایه علمی دانش‌آموزان که به دلیل کرونا دو سال به ناچار کلاس‌ها را غیرحضوری برگزار کریم و تا حدی پایه علمی دانش‌آموزان به ویژه در مناطق محروم‌تر تحت تأثیر قرار گرفت، از این‌رو با برگزاری کلاس‌های کمک آموزشی توسط معلمان با عنوان نذر خدمت به تثبیت بنیه علمی دانش‌آموزان کمک خواهیم کرد.

نصراصفهانی گفت: در این طرح، جذب نوجوانان به مسجد و برنامه‌های تعالی‌بخش بسیج را دنبال و با نوجوانان و خانواده آن‌ها در طول سال ارتباط برقرار خواهیم کرد و از این طریق آموزش‌های مختلف بسیج از جمله آموزش‌های نظامی را مدنظر داریم.

وی افزود: در این طرح اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج فرهنگیان، مهندسی، هنرمندان، جامعه پزشکی و سایر اقشار پزشکی مشغول خدمت می‌شوند و به نوعی نقش‌آفرینی خواهند کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت امام صادق (ع) اصفهان گفت: از نتایج مهم این طرح هویت‌بخشی به نوجوانان است. در طرح‌های تابستانه و فعالیت‌های گروهی از جمله تشکیل گروه‌های سرود و مهارت‌آموزی به جوانان و نوجوانان از طریق برگزاری کلاس‌های مختلف مهارتی در خدمت خانواده‌ها هستیم.

وی ادامه داد: همچنین ارائه خدمات ارزان و رایگان به خانواده‌ها در محله‌های خود و در محیطی سالم و امن از دیگر فواید این طرح است، همچنین از طریق این طرح با خانواده‌ها ارتباط برقرار کرده و سیاست‌های مدنظر مقام معظم رهبری برای خانواده‌ها از جمله سبک زندگی، ازدیاد جمعیت، آشنایی خانواده‌ها با معارف قرآن و امیدآفرینی نسبت به آینده را دنبال خواهیم کرد.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: دبیرخانه طرح تابستان فیروزه‌ای ناحیه امام صادق(ع) در معاونت تعلیم و تربیت تشکیل و فعال شده و از همه دستگاه‌ها تقاضا می‌کنیم ظرفیت‌های موجود خود را در اختیار این طرح و پایگاه‌های بسیج قرار دهند تا پایگاه‌ها بتوانند این ظرفیت‌ها را به مردم و نوجوانان تقدیم کنند.

وی با بیان اینکه اختتامیه طرح در هفته دفاع مقدس با برگزاری یادواره‌های شهدا برگزار خواهد شد، افزود: تاکنون ۲۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در محله‌های مختلف برای طرح تابستان فیروزه‌ای ثبت‌نام و اعلام آمادگی کردند و تا پایان تابستان این طرح با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، تفریحی، اردویی، قرآنی، علمی و مهارتی ادامه دارد