سفیدچاله چیست؟ یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: سفیدچاله جرمی کاملاً برعکس سیاه‌چاله بوده و از ویژگی‌های مخصوصی برخوردار است. از ویژگی‌های سفیدچاله می‌توان به حالت دافعه‌ای اشاره کرد که در آن مشاهده می‌شود، همچنین این اجرام دارای هندسه‌ای واگرا هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،عمران مرادی با اشاره به احتمال وجود کرم‌چاله و […]

سفیدچاله چیست؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: سفیدچاله جرمی کاملاً برعکس سیاه‌چاله بوده و از ویژگی‌های مخصوصی برخوردار است. از ویژگی‌های سفیدچاله می‌توان به حالت دافعه‌ای اشاره کرد که در آن مشاهده می‌شود، همچنین این اجرام دارای هندسه‌ای واگرا هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،عمران مرادی با اشاره به احتمال وجود کرم‌چاله و نحوه عملکرد آن، اظهار کرد: امروزه پژوهشگران با توجه به مدل‌های ریاضی که تاکنون کشف شده به این نتیجه رسیده‌اند که در برخی از سیاه‌چاله‌ها، ممکن است تونل‌هایی ایجاد شود.

وی افزود: تونل‌هایی که در برخی از سیاه‌چاله‌ها شکل می‌گیرد، تحت عنوان «کرم‌چاله» شناخته می‌شود؛ البته این پدیده از نظر ریاضی ممکن است دقیقاً مشابه چیزی که در ذهن بشر شکل گرفته، نباشد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درواقع کرم‌چاله‌هایی که در سیاه‌چاله‌ها شکل می‌گیرد ممکن است بسیار ناپایدار باشد و یا اندازه بسیار کمی داشته‌باشد، اما به طور کلی شکل‌گیری آن ممکن است و سیاه‌چاله‌ها می‌توانند به یک کرم‌چاله متصل شوند.

وی در رابطه با نحوه عملکرد کرم‌چاله‌ها و اهمیت اتصال آن به سیاه‌چاله گفت: یکی از مشخصه‌های کرم‌چاله‌ها این است که می‌توانند به جرمی کاملاً برعکس سیاه‌چاله متصل شوند؛ این اجرام تحت عنوان سفیدچاله شناخته می‌شوند.

مرادی با اشاره به ویژگی‌های سفیدچاله ادامه داد: به طور کلی سفیدچاله جرمی کاملاً برعکس سیاه‌چاله بوده و از ویژگی‌های مخصوص برخوردار است.

وی افزود: از جمله ویژگی‌های سفیدچاله می‌توان به حالت دافعه‌ای اشاره کرد که در آن مشاهده می‌شود، همچنین این اجرام دارای هندسه‌ای واگرا هستند