پرورش کرم ابریشم در خراسان رضوی در سالهای اخیر بیش از دو و نیم برابر افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،رییس اداره توسعه نوغانداری خراسان رضوی گفت:توزیع تخم نوغان در خراسان افزایش دو و نیم برابری پرورش کرم ابریشم در خراسان رضویرضوی در سال‌های اخیر از حدود پنج هزار به ۱۲هزار جعبه […]

پرورش کرم ابریشم در خراسان رضوی در سالهای اخیر بیش از دو و نیم برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،رییس اداره توسعه نوغانداری خراسان رضوی گفت:توزیع تخم نوغان در خراسان افزایش دو و نیم برابری پرورش کرم ابریشم در خراسان رضویرضوی در سال‌های اخیر از حدود پنج هزار به ۱۲هزار جعبه افزایش یافته است که با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مربوطه و همکاری سایر نهاد‌های دولتی، این میزان در حال افزایش است.

عبدالعظیم نصیری افزود: انتظار می‌رود با ادامه این روند، رکود دوره‌های قبل جبران شود.

وی گفت :‌ ثبت جهانی پرورش کرم ابریشم و تولید سنتی ابریشم به عنوان بیست و یکمین عنصر میراث‌فرهنگی ناملموس کشورمان در هفدهمین نشست کمیته بین‌الدولی پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس یونسکو در توسعه و تعمیم نوغانداری و ابریشم کشی اثر مثبت دارد، ولی می‌توان با سلسله اقدامات دیگری اثرگذاری آن را بصورت جهشی افزایش داد.

نصیری تصریح کرد: اکنون صنعت ابریشم کشورمان وابستگی زیادی به صادرات فرش دارد و تنوع بخشی به تولیدات صنایع دستی و فرآوری ابریشم می‌تواند به ارزش افزوده و اشتغال بیشتر انجامد که اثر آن رشد بیش از پیش صنعت نوغانداری و ابریشم‌کشی است.