زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: انفعال و سکوت شورای امنیت، رژیم اسرائیل را برای ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات و اقدامات بدخواهانه خود علیه کشورهای منطقه گستاخ‌تر کرده است. زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه […]

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: انفعال و سکوت شورای امنیت، رژیم اسرائیل را برای ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات و اقدامات بدخواهانه خود علیه کشورهای منطقه گستاخ‌تر کرده است.

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در مورد فلسطین اظهار داشت براساس گزارش سازمان ملل، رژیم اسرائیل همچنان به کشتار مردم بی گناه فلسطین از جمله زنان و کودکان، تصرف و تخریب خانه های فلسطینی ها و بیرون راندن اجباری فلسطینی ها از خانه هایشان ادامه می دهد. در عین حال، با نقض آشکار حقوق بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل، شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان ادامه دارد.

دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل گفت ترور اخیر شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار فلسطینی، در راستای کمپین طولانی‌مدت آزار و اذیت، ارعاب و خشونت علیه خبرنگاران با هدف پنهان کردن جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان بود.

ارشادی به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد حفاظت از کودکان در درگیری های مسلحانه اشاره کرد و گفت بر اساس گزارش دبیرکل، رژیم اسرائیل سیستماتیک ترین و آشکارترین نقض حقوق کودکان در خاورمیانه مرتکب شده و در سال گذشته ۸۶ کودک فلسطینی را به قتل رسانده و ۶۳۷ کودک دیگر را زندانی کرده است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل به وضعیت اسفناک ساکنین غزه اشاره کرد و گفت وضعیت انسانی در غزه غم انگیز است. بر اساس گزارش سازمان ملل، نزدیک به ۲ میلیون فلسطینی در “حبس” هستند و ارتباط اکثریت قریب به اتفاق مردم غزه با جهان خارج قطع است.

وی تصریح کرد: سیاست طولانی مدت اسرائیل در مورد محدودیت های دسترسی به غزه به شدت بر اقتصاد آن تأثیر گذاشته و منجر به بیکاری بالا، ناامنی غذایی و اتکا به کمک شده است.

ارشادی تاکید کرد ادامه محاصره غزه به عنوان مجازات دسته جمعی علیه تمامی ساکنان آن، مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. طبق حقوق بین الملل، محاصره باید فورا و به طور کامل برداشته شود.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره شرارت های رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: فعالیت های بی ثبات کننده رژیم اسرائیل علیه کشورهای منطقه همچنان ادامه دارد. این رژیم به نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از طریق اشغال طولانی مدت جولان سوریه و همچنین حملات متعدد علیه اهداف و زیرساخت های غیرنظامی در داخل سوریه از جمله حملات تروریستی اخیر علیه فرودگاه بین المللی دمشق در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: رژیم اسرائیل همچنین با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل، به‌ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، به اشغال و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان ادامه می‌دهد.

نماینده ایران در این نشست شورای امنیت گفت: جمهوری اسلامی ایران فعالیت های بدخواهانه و بی ثبات کننده رژیم اسرائیل را که آشکارا صلح و امنیت منطقه را تهدید می کند، به شدت محکوم می کند.

ارشادی تاکید کرد انفعال و سکوت شورای امنیت، رژیم اسرائیل را برای ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات و اقدامات بدخواهانه خود علیه کشورهای منطقه گستاخ تر کرده است. عدم پاسخگویی در قبال چنین تجاوزات و نقض های جدی، به بی کیفری و مصونیت از مجازات این رژیم کمک می کند.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد که شورای امنیت باید به تعهدات منشوری خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی پایبند باشد. انتظار می رود شورا، قطعنامه های خود را اجرا کند و رژیم اسرائیل را وادار کند که فوراً به نقض سیستماتیک حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی پایان دهد.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به اتهامات بی پایه نماینده رژیم صهیونیستی علیه ایران نیز اظهار داشت نماینده رژیم اسراییل مجددا با سوء استفاده از تریبون شورای امنیت بار دیگر اتهامات واهی علیه کشورم مطرح کرد که همه آنها قاطعانه رد می شود. هدف از این ادعاهای بی اساس منحرف کردن توجه از جنایات مستمر رژیم اسرائیل علیه فلسطین و کشورهای منطقه است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: سلاح های کشتار جمعی در دست این رژیم، امنیت منطقه را تهدید می‌کند. این کشور به تمامی سیستم های ارسال سلاح های کشتار جمعی دسترسی دارد. رژیم اسرائیل حتی کشورهای منطقه را به نابودی هسته ای تهدید کرده است.

ارشادی تصریح کرد:رژیم اسرائیل از پایبندی به رژیم‌های خلع سلاح یا کنترل سلاح‌های کشتار جمعی و همچنین درخواست‌های مکرر بین‌المللی برای پیوستن به معاهده منع اشاعه، پذیرش موافقت‌نامه جامع پادمان و ارائه برنامه‌های هسته‌ای خود به بازرسی‌های آژانس امتناع کرده است. زمان آن فرا رسیده است که شورای امنیت رژیم اسرائیل را محکوم کرده و آن را مجبور به پایبندی به رژیم های بین المللی منع سلاح های کشتار جمعی کند. اکنون وقت اقدام است.