میلیون‌ها زائر و مجاور دلسوخته حضرت رضا (ع) امروز همزمان با روز شهادت آن امام همام، خود را با هر طریق و وسیله ای به آستان مقدسش رسانده اند تا در صحن و سرای امام مهربانی ها، با عرض سلام و تسلیت، دل هایشان را با نور معنویت جلا دهند. به گزارش پایگاه خبری شهید […]

میلیون‌ها زائر و مجاور دلسوخته حضرت رضا (ع) امروز همزمان با روز شهادت آن امام همام، خود را با هر طریق و وسیله ای به آستان مقدسش رسانده اند تا در صحن و سرای امام مهربانی ها، با عرض سلام و تسلیت، دل هایشان را با نور معنویت جلا دهند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرنگار ایرنا، میلیونها زائر از گوشه کنار کشور و جهان به مشهد آمده اند، به جایی که امروز محزون و داغدار خورشیدی ست که هر روز تابنده تر بر خراسان نور افشانی می کند. اینجا دلها، گریان و عزادار امام مهربانی ست که حرمش روح را صفا می دهد، دل ها را آرام می کند و اشک ها را به لبخند تبدیل می کند.

هرچند این شهر همه ایام سال شلوغ است، اما امروز که آسمان و زمین در غم از دست دادن هشتمین خورشید ولایت سوگوار است، مشهد الرضا (ع) مامن دل های عاشقی ست که کبوتر دل را سوی حرم پر داده اند. زائرانی که در هنگام تشرف، با خود عهده بسته‌اند که نائب‌الزیاره همه زائران و مجاوران دیگر هم باشند.

این شوق همان شوقی است که در اربعین میلیون ها آدم را به کربلا رساند و حالا آرزوی دیدن گنبد و گلدسته بارگاه ملکوتی این امام رئوف، سیاه پوش آنها را به این شهر کشیده است و به محض آن که چشم به گنبد طلایی می دوزند، سنگینی بغض گلویشان را می فشارد.

اینجا کرد، بلوچ، لر، فارس و عرب، همگان میهمان و محتاج نگاه شاه شاهان علی ابن موسی الرضا هستند که شهره در غریب نوازی و دلگشایی از عاشقانی دارد که می دانند که هر بار دست به دامانش می شوند، دست خالی باز نخواهند گشت.
امروز و در آخرین روز از ماه صفر، ذکر یا رضا جان زمزمه لب های انس و ملک است. روزی که مضجع نورانی حرم مطهر، آقا امام جواد الائمه ع را به عنوان عزادار اصلی پدر، میزبان زائران دل شکسته می بیند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز نه فقط حرم مطهر، همه کوچه‌ها و خیابان‌ها و گذرهای منتهی به حرم مطهر، میزبان عزاداران است و در کنار موکب‌های خدمت‌رسانی آستان قدس، موکب‌های مردمی بسیاری هم برپا شده است. دسته‌های عزاداری با نوای «یا رضا جان»، سینه‌زنان و زنجیرزنان به سمت حرم در حرکت‌اند.

صحن‌های حرم مطهر رضوی میزبان خانواده‌هایی است که از بزرگ تا کوچک‌شان رخت سیاه عزا پوشیده و با چشمانی اشک‌بار برای سینه‌زنی و سوگواری مشرف شده‌اند و به عزاداری در حرم مطهر پرداختند.

در صحن غدیر حرم مطهر نیز مراسم عزاداری برای زائران عرب زبان برگزار می شود و زائرانی از کشورهای لبنان، عراق و سوریه حضور داشتند.

اینجا همه راضی باز می گردند

یکی از زائران که از شهر شیراز راهی مشهد مقدس شده بود به خبرنگار ایرنا گفت: زیر سایه رضا بودن یعنی رضایت، اینجا همه حاجت می گیرند و دلهایشان به نور رضوی آغشته می شود.

جلیل معصومیان تصریح کرد: حضور هر ساله در حرم مطهر آرزوی دیرینه ای بود که به لطف امسال در این ایام نصیبم شد.

در کنار زائران، خادمان حرم هم تمام قد به احترام عزاداران ایستاده‌اند. از خادمان کشیک دربانان و بخش ویلچر، که در ورودی حرم به پیشواز می‌‎آیند تا خادمان بخش فرش که گستره صحن‌ها را آماده پذیرایی از خیل زائران کرده‌اند.

خادمی زائران افتخار بزرگی ست

یکی از خادمان حرم رضوی در ورودی باب الجواد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تمام سال توفیق خدمت رسانی به زائران را دارم اما خدمت رسانی در این ایام شور و حال دیگری دارد.

نعمت بابایی اظهار داشت: خدمت رسانی به زائرانی که از راه دور برای حضور در برگزاری آیین شهادت امام رضا، افتخاری ست که زبان قاصر از بیان اوست.

در سویی دیگر نیز خادمان سلامت هم تمام توان خود را پای کار آورده‌اند که بهترین شرایط برای زیارت فراهم باشد و دستورالعمل‌های بهداشتی هم رعایت شود. در صحن بزرگ پیامبر اعظم(ص)، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، روضه شهادت امام هشتم را می‌خوانند و شاعران آیینی هم در رثای آن امام رئوف، شعرخوانی می‌کنند.

بنا بر اعلام حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی از ابتدای دهه پایانی ماه صفر تا امروز در مجموع چهار میلیون و ۵۰۰ هزار زائر به کلانشهر مشهد وارد شده‌اند.