جشن عاطفه‌ها پویش نیکوکاری در آموزش و پرورش است مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برگزاری جشن عاطفه‌ها که به‌نوعی پویش نیکوکاری در آموزش و پرورش است، برعهده معاونت پرورشی است و با این اتفاق، در مسیر ترویج فرهنگ خیراندیشی گام برمی‌دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی […]

جشن عاطفه‌ها پویش نیکوکاری در آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برگزاری جشن عاطفه‌ها که به‌نوعی پویش نیکوکاری در آموزش و پرورش است، برعهده معاونت پرورشی است و با این اتفاق، در مسیر ترویج فرهنگ خیراندیشی گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین نمادین استانی جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان بانو همایونی ناحیه ۱ شهر اصفهان برگزار شد اظهار داشت: برگزاری جشن عاطفه‌ها که به‌نوعی پویش نیکوکاری در آموزش و پرورش است، برعهده معاونت پرورشی است و با این اتفاق، در مسیر ترویج فرهنگ خیراندیشی گام برمی‌دارد.

وی افزود: با هر اقدام خیری که انجام می‌دهیم، در مسیر کلام خدای سبحان و پیامبران و حضرت معصومین (ع) گام برمی‌داریم و درحقیقت، تفسیرگر کلام الهی می‌شویم.

ابراهیمی با تأکید بر اهمیت نیت نیکو بیان داشت: یک فرد ممکن است مبلغ کمی را برای کار خیر اختصاص دهد، اما به‌واسطه نیت خوبی که دارد در مسیر خدای سبحان گام برمی‌دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این‌که خوشحال کردن بندگان خدا در حقیقت خوشحال کردن خدا است، تصریح کرد: دست صدقه‌دهنده دست خدا است، چرا که کار خدایی انجام می‌دهد و دراین‌بین، اولین کسی که از کار خیر منتفع می‌شود خود فرد خیر است؛ چرا که به آرامش می‌رسد و کار خیر او نیز به دست افراد نیازمند می‌رسد و آن‌ها نیز خوشحال می‌شوند.

وی اضافه کرد: هر دانش‌آموز باید سفیر کمک به دیگران باشد؛ یعنی هرکس نماینده ویژه خانواده و مدرسه خود باشد و کار خیر را در میان دیگران اشاعه دهد.

ابراهیمی اذعان کرد: درگذشته، با هر جنگ بخشی از خاک کشور ما جدا می‌شد اما در زمان دفاع مقدس، علی‌رغم حملات همه‌جانبه به ایران، به لطف خدا و با رهبری امام عظیم‌الشأن (ره) حتی یک میلی‌متر از خاک کشور نیز به دست دشمن نیفتاد و در این مسیر ۲۳۰ هزار نفر با بذل جان خویش، به شهادت رسیدند و عده زیادی نیز مجروح و جانباز شدند که امروز از افتخارات کشور هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش سه محور اصلی تعلیم، تربیت و شادابی را مدنظر قرار داده‌ایم و برنامه‌های مختلفی را برای رشد دانش‌آموزان در این محورها اجرا خواهیم کرد.