رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با تبلیغ برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و ارائه سود ماهیانه از یک شهروند بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به […]

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با تبلیغ برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و ارائه سود ماهیانه از یک شهروند بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی با موضوع کلاهبرداری در حوزه رمز ارز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد به دنبال تبلیغات اغوا کننده فردی با عنوان اعطای سودهای کلان از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز، فرد مال باخته معادل مبلغ ۴۴ میلیارد ریال ارز دیجیتال با هدف کسب سود به کیف پول دیجیتال وی واریز می‌کند.

مرتضوی عنوان کرد: پس از واریز وجه توسط شاکی، فرد کلاهبردار مدعی می‌شود موجودی کیف پول وی به دلیل بروزرسانی نمایش داده نمی‌شود سپس با این ترفند دارایی او را سرقت می‌کند.

رئیس پلیس فتا اصفهان ادامه داد: کارشناسان پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی پس از کسب دستور مقام قضائی در یک عملیات پلیسی متهم را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند متهم در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود معترف و با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی خاطر نشان کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عدم آگاهی کاربران از رمز ارزها و نبود قوانین و مقررات در خصوص ساماندهی ارزهای دیجیتال در کشور، ضمن ایجاد صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی با وعده اهدا ارز دیجیتال و تشویق جویندگان کار برای ثبت‌نام در صرافی آنلاین ارز دیجیتال اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران کرده و با پرداخت سودهای کاذب و موقت از قربانیان کلاهبرداری می‌کنند.

مرتضوی بیان کرد: با توجه به افزایش زیاد پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها، اکیداً توصیه می‌شود مردم قبل از ورود به هر حوزه‌ای به ویژه رمز ارزها، با اصول و قوانین و همچنین مخاطرات آن آشنا شوند