این نشست به منظور معرفی فرصت‌های تجاری کشور مالزی، پتانسیل‌های حضور در نمایشگاه حلال و بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه تجاری. با حضور مدیران ۲۹ شرکت بخش خصوصی، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، مدیر کل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی در سالن خلیج فارس واقع […]

این نشست به منظور معرفی فرصت‌های تجاری کشور مالزی، پتانسیل‌های حضور در نمایشگاه حلال و بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه تجاری. با حضور مدیران ۲۹ شرکت بخش خصوصی، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، مدیر کل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی در سالن خلیج فارس واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در این نشست دکتر دلیری، مدیر کل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: موضوع نمایشگاه حلال مالزی فقط مرتبط با غذا نیست. و سایر مشارکت کنندگان نیز می‌توانند با موضوعات دیگر که ارزش صادراتی دارند. در این نمایشگاه حضور داشته باشند. همچنین استارتاپ‌های حوزه‌های مالی هم می‌توانند در این رویداد نمایشگاهی حضور داشته باشند. وی افزود: در سبد صادراتی ایران کشورهای مالزی، اندونزی و ویتنام در اولویت قرار دارند.

روابط دو کشور


دکتر محمدی، سفیر ایران در کشور مالزی به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند. گفت: روابط دو کشور بسیار مناسب و مطلوب پیش می‌رود و در عالی‌ترین سطوح رفت و آمد مقامات عالی رتبه دو کشور را داریم.
محمدی با توجه به اهمیت روابط سیاسی و اقتصادی گفت: این تعاملات میان دو کشور سرمایه خوبی است. برای اقدامات اقتصادی و کشور مالزی مستعد هاب منطقه‌ای شدن برای کشورمان را دارد.
آقای بیاری، مدیر ارزیابی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با توجه به حمایت از شرکت‌هایی که برای حضور در نمایشگاه مالزی آمادگی دارند. گفت: این صندوق براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده است برای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارجی امکان پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد را دارد.
نمایشگاه حلال مالزی از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۲ در کوالالامپور با حضور بیش از ۳۰ کشور برگزار خواهد شد. نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برای سیزدهمین سال میزبان شرکت‌های ایرانی در قالب پاویون ایران در این ررویداد تجاری خواهد بود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو غرفه با شماره تلفن‌های زیر تماس حاصل فرمایند.
۰۹۱۳۴۰۸۳۰۸۲
۰۹۱۳۲۰۱۷۹۸۹