تدوین سند راهبردی اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان تا پایان تابستان ۱۴۰۲ معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به تدوین سند راهبردی این اداره‌کل تا تابستان ۱۴۰۲ گفت: برگزاری افتتاحیه‌ها تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان»، نشست با خبرنگاران، اجرای برنامه مردم سلام، نشست‌ها با نخبگان و بی‌واسطه با […]

تدوین سند راهبردی اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان تا پایان تابستان ۱۴۰۲

معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به تدوین سند راهبردی این اداره‌کل تا تابستان ۱۴۰۲ گفت: برگزاری افتتاحیه‌ها تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان»، نشست با خبرنگاران، اجرای برنامه مردم سلام، نشست‌ها با نخبگان و بی‌واسطه با مردم از جمله برنامه‌های هندسه حرکتی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدحسن مردانی در جلسه هم اندیشی مسئولان ارتباطات سازمان‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: جلسات هم‌اندیشی مشترک میان اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با مسئولان ارتباطات سازمان‌ها باعث همدلی و همکاری بیشتر و روشن‌تر شدن مسیر پیش‌رو برای خدمت‌رسانی بهتر خواهد شد.

او افزود: بر این اساس و به‌منظور افزایش خدمت رسانی به مردم، برای نخستین بار یک هندسه حرکتی شامل برنامه‌های جاری و برنامه‌های پروژه محور از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان به‌صورت مدون برای همه مسئولان ارتباطات مناطق پانزده‌گانه و سازمان‌ها شهرداری اصفهان طراحی شده است.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در هر دوره‌ای سیاست‌ها و راهبردهای مختلفی در این اداره پیاده شده است، گفت: در یک مقطع زمانی فقط به بُعد سخت‌افزاری و استقرار ادارات مختلف مانند سامانه‌های پاسخگویی ۱۳۷، ایجاد استودیوی صدای شهر، تمرکز و در ادامه بر رویداد محوری و برنامه محوری اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تأکید شده است، اما در دوره ششم مدیریت شهری، محور فعالیت‌های این اداره کل بر برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و امور پژوهشی متمرکز شده است.

او با بیان اینکه تاکنون سند و برنامه حرکتی مشخص و مدونی در اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تدوین نشده بود، خاطرنشان کرد: سعی کردیم در نخستین گام، یک سند راهبردی برای مسیر حرکتی و برنامه‌ای اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تنظیم کنیم که بر این اساس تا پایان تابستان ۱۴۰۲ تدوین این سند به اتمام خواهد رسید.

مردانی با بیان اینکه برای ادارات ستادی این اداره کل، جلسه برگزار و برنامه‌های کوتاه مدت، بلند مدت و حتی پروژه‌ای تدوین شد، اظهار کرد: برای ادارات ذیل اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان برنامه‌ها در دو قالب برنامه‌های جاری و برنامه‌های پروژه‌ای و بلند مدت تعریف شده است، به‌عنوان مثال برای نخستین‌بار در ساحت برنامه‌های پروژه‌ای برای اداره تشریفات ذیل اداره کل، پروژه‌ای تحت عنوان «دور اصفهان در ۸۰ روز» طراحی شد که بر اساس آن اقشار مختلف همچون ائمه جماعت، دانشجویان خارجی، بانوان شهر از پروژه‌های شهر بازدید می‌کنند.

او با تأکید بر ضرورت تشریح هندسه حرکت اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان گفت: لازم است یک نظام مدیریت پروژه شکل بگیرد تا هر سازمان و معاونت با برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت آشنا شده، از جنس برنامه‌های جاری فاصله گرفته و به سمت برنامه‌های خلاق حرکت کنند.

به گفته او، این هندسه حرکتی ترسیم شده، ظرفیت‌هایی است که مسئولان مناطق پانزده گانه و سازمان‌ها و معاونت‌ها شهرداری اصفهان می‌توانند از آنها بهره ببرند.

برنامه‌های پروژه محور اداره ارتباطات و امور بین‌الملل در هندسه حرکتی

معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه ذیل برنامه‌های پروژه‌ای، حرکات مانوری نیز در شهر تعریف شده است، توضیح داد: در این راستا گاهی بر روی یک موضوع تمرکز کرده و به‌صورت مشخص و پررنگ در سطح شهر به آن پرداخته می‌شود که این سیاست پس از سال‌ها بررسی، پژوهش و نظرسنجی از شهروندان به‌منظور افزایش میزان تأثیرگذاری در سطوح مختلف شهر حاصل شد.

او ادامه داد: در این راستا برنامه‌هایی تدوین شده که از مصادیق آن می‌توان به پروژه «مأموریت نجات» برای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در زمینه هرس پلارد درختان اشاره کرد که در طراحی پروژه مانوری آن ابتدا به تبلیغات محیطی که ضریب نفوذ بسیار زیادی در سطح شهر دارند، پرداخته و پوسترهای متعددی در سطح شهر طراحی و نصب شد.

او ادامه داد: سپس نشست خبری با اصحاب رسانه مرتبط با موضوع برگزار و پس از آن آثار گرافیکی مانند موشن‌گرافی به‌صورت گسترده در فضای مجازی تولید و بازنشر شد، همچنین جشنواره‌های مرتبط با موضوع نجات درختان و بحث هرس درختان شهر طراحی و در نهایت به یک رخداد بزرگ به‌مناسبت روز درختکاری ختم شد که عملکردی بسیار قابل قبول در این زمینه داشت.

مردانی خاطرنشان کرد: ماحصل رسیدن به یک نظام مدیریت پروژه در بین برنامه‌ها این است که مسئولان ارتباطات و امور بین‌الملل مناطق و معاونت‌های شهرداری اصفهان اتفاقاتی را رقم بزنند که خود عامل و فاعل رقم خوردن آن باشند، نه آنکه صرفاً برگزارکننده یا مسئول اجرایی یک برنامه از پیش تعیین شده شوند؛ این افق نگاهی باعث ارتقای سطح توجهی و ارزشی به حوزه روابط عمومی و ارتباطات خواهد شد.

او تأکید کرد: برگزاری افتتاحیه‌ها تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان»، نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اجرای برنامه «مردم سلام»، نشست‌ها با نخبگان، برگزاری جلسات «بی‌واسطه با مردم»، صبحگاه همدلی، تورهای بازدید، رخدادهای شاخص ادارات و دیدارهای درون سازمانی شهرداری، از جمله برنامه‌های جاری در هندسه حرکتی است.

او ادامه داد: برنامه‌های پروژه محور اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در هندسه حرکتی شامل تبلیغات محیطی، تولیدات خبری، تولیدات تصویری، برنامه‌های رادیویی و تلویزیون، وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک‌ها و رخداد بزرگ شهری است.